O idee mai veche, lansată în urmă cu mai mulţi ani, face primii paşi spre o soluţie concretă de construire. Este vorba de Autostrada Sudului, un drum care ar urma să fie alternativă prin sudul României la A1. Şoseaua ar urma să lege Bucureştiul de Lugoj, prin Craiova şi Caransebeş. Compania de Drumuri şi Autostrăzi a lansat în urmă cu câteva zile anunţul public de acordare a contractului de întocmite a studiului de prefezabilitate pentru această lucrare de infrastructură. Valoarea contractului este de 4,5 milioane de lei, interesant este că în anunţ se precizează că lucrarea efectivă de realizate a autostrăzii se va face din alte surse de finanţare decât cele din fonduri europene.
În anunţ se precizează că actuala rută care străbate această zonă a devenit aglomerată şi că este necesară o alternativă. „În prezent, circulaţia se realizează pe DN6, care a devenit o rută extrem de utilizată cu un trafic foarte ridicat. Construirea Autostrăzii Sudului va conduce la decongestionarea traficului pe DN6 şi va realiza un nou culoar de circulaţie prin zona de sud, ce va lega partea sud-estică a ţării cu partea de vest, respectiv cu Culoarul IV Pan European, aflat în curs de execuţie”, se spune în documentaţia de atribuire.
Autostrada este programată să traverseze şapte judeţe: Ilfov, Teleorman, Olt, Dolj, Mehedinţi, Caraş Severin şi Timiş. Deocamdată nu a fost stabişit un traseu al autostrăzii, dar sunt prezentate patru variante: Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova (partea de Nord a Centurii Craiova) – Slatina – Roşiorii de Vede – Alexandria – Bucureşti; Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova (partea de Sud a centurii Craiova) – Caracal – Roşiorii de Vede – Alexandria – Bucureşti; Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Caracal – Roşiorii de Vede – Alexandria – Giurgiu – Bucureşti; Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Slatina – Piteşti – Bucureşti.
În documentaţia de atribuire se precizează că denumirea proiectului de infrastructură este „Autostrada Bucureşti-Alexandria– Craiova –Timişoara”. Deci, ultima dintre variantele de traseu este mai puţin probabilă.
În ceea ce ne priveşte, autostrada ar urma să plece de la Lugoj, fiind legată de unul dintre „braţele A1”, va trece prin Caransebeş şi de acolo mai departe spre Drobeta Turnu Severin. Prin intermediul A1 Autostrada Soarelui va fi conectată cu Coridorul Pan-European 4, deci şi de Timişoara.
Durata de elaborare a noului studiu de prefezabilitate este de şase luni de la momentul atribuirii.
Timisoara ar putea beneficia de o noua ruta rutiera: Autostrada Sudului
Compania de drumuri vrea bani europeni pentru Autostrada Sudului
Citiți principiile noastre de moderare aici!