Anunțul privind lansarea licitației pentru pasajul din Piața Victoriei a fost făcut de către primarul Nicolae Robu pe Facebook.
„S-a finalizat caietul de sarcini pentru elaborarea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic şi a documentaţiei de execuţie pentru subpasajul din Piaţa Victoriei şi celelalte elemente ale Inelului 1 de trafic şi s-a transmis la ANRMAP pentru publicare pe SEAP (ANRMAP = Autoritatea Naţională de Reglementare şi Monitorizare a Achiziţiilor Publice, SEAP = Sistemul Electronic de Achiziţii Publice)”, a anunţat Robu.
Pasajul din Piaţa Victoriei apare ca poziţie în bugetul pe anul în curs cu suma 50.000 de lei, primarul afirmând, în aprilie, că va face apel la sponsori, la reprezentanţii mediului privat, să finanţeze realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru acest pasaj. Deocamdată au rămas cei 50.000 de lei, din spusele reprezentanţilor municipalităţii…
Consiliul Local Timişoara a aprobat, în februarie, un studiu privind „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inelul 1 de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public”. A fost contractată o firmă care a realizat două studii privind reorganizarea circulaţiei în centrul Timişoarei. În consiliul local a fost aprobată cea de-a doua variantă, care prevede reîntregirea Inelului 1 de circulaţie prin amenajarea unui pasaj subteran auto în Piaţa Victoriei, prin faţa Operei, de la bulevardul Republicii până după Liceul MIU, şi organizarea circulaţiei generale în sens unic pe traseul Piaţa Mărăşti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/ strada Paris – pasaj subteran Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu – strada Hector – Piaţa I.C. Brătianu (Punctele Cardinale) – strada Oituz – Piaţa Mărăşti. Se doreşte şi reamenajarea intersecţiilor dintre Inelul 1 şi arterele majore de circulaţie.
Totodată, autorităţile locale au în plan şi realizarea unei parcări subterane cu 400 de locuri, care ar urma să fie construită pe bulevardul I.C Brătianu, pe porţiunea de după MIU până la intersecţia cu strada Traian Grozăvescu din spatele Poştei.
„S-a aprobat ca traficul în zona centrală să se facă pe Inelul I, închis complet de data aceasta, printr-un subpasaj auto care va fi realizat în subpasajul pietonal actual din Piaţa Victoriei, iar circulaţia va avea loc într-un singur sens pe acest inel pentru maşini mici, microbuze şi maşini de teren. De pe acest inel se va ieşi radial pe bulevardele care intersectează inelul, respectiv de pe aceste bulevarde se va intra radial în punctele de incidenţă fără niciun conflict (…) Va fi sens unic de jur împrejurul zonei centrale. Zona centrală va putea, în acest fel, să devină zonă pietonală”, explica, atunci, Robu.
În ceea ce priveşte costurile la care s-ar ridica o asemenea lucrare şi sursele de finanţare, edilul afirma, la începutul anului, că din estimările pe care le are ar fi nevoie de 5-6 milioane de euro, iar alte surse decât veniturile proprii ale primăriei nu sunt. De altfel, Robu anunţa, în februarie, licitaţia pentru execuţie în toamnă, nu cea pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, despre care afirma atunci că este deja în derulare.
„Estimările sunt undeva la 5-6 milioane de euro pentru pasaj şi inclusiv acea parcare, este o estimare globală. Nu avem alte surse, în momentul de faţă, decât veniturile proprii. Proiectul este unul prioritar şi eu voi propune consiliului local să aloce fonduri pentru realizarea acestui obiectiv. Intră pe bugetul de anul acesta. Nu se va putea finaliza anul acesta în niciun caz. (…) Este deja în derulare licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic şi în toamnă probabil că vom fi în măsură să licităm execuţia lucrării. Execuţia masivă va fi prinsă pe bugetul de anul viitor şi finalizarea acestui proiect”, declara, în februarie, Robu.
Nu sunt bani de lucrari la pasajele Jiul si Popa Sapca, pentru Piata Victoriei se cauta… sponsori
Citiți principiile noastre de moderare aici!