În paralel cu lucrările la pasajul subteran, în zona Michelangelo continuă amenajările pentru a putea fi deschise în sfârşit noile bretele de circulaţie la suprafaţă, dinspre Aleea FC Ripensia spre bulevardul Corneliu Coposu şi, în sens invers, pe bulevardul Coposu dinspre Pestalozzi spre Podul Michelangelo.
De asemenea, şoferii vor putea circula, pe lângă pasaj, dinspre bulevardul Vasile Pârvan spre strada Cluj, o a treia bretea de circulaţie ce urmează să fie deschisă, potrivit reprezentanţilor municipalităţii.
„În momentul de față se lucrează la cele trei bretele, cele două înspre BRD, pe un sens și pe celălalt, pe bulevardul Coposu, și breteaua de legătură de pe Pârvan spre Cluj, dinspre Liceul de Muzică. Ele sunt în diverse stadii. Stadiul cel mai avansat îl are breteaua de legătură de pe bulevardul Coposu, dinspre giratoriul de la Pestalozzi, înspre Podul Michelangelo. Aceasta este gata de betonare şi probabil că luni acolo se va şi turna betonul. Betonul, reprezentând fundaţia. Următoarea care va ajunge la betonare este breteaua care va asigura legătura dintre Aleea FC Ripensia şi bulevardul Coposu, înspre BRD, spre Pestalozzi. Tot săptămâna viitoare, probabil în prima parte, pe la mijloc, va ajunge şi această bretea la betonare. A treia va lega bulevardul Pârvan de strada Cluj şi acolo probabil că peste două săptămâni se va ajunge la betonare”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Lucrările la noile relaţii de circulaţie care vor fi deschise, care ar trebui să le facă viaţa mai uşoară şoferilor, mai ales că vine toamna, concediile sunt pe terminate şi reîncepe şcoala, iar traficul se va aglomera semnificativ, ar urma să fie finalizate în decurs de câteva săptămâni, din calculele edilului.
„După ce se toarnă betonul, în funcţie de vreme, va trebui lăsat betonul să se consolideze timp de două săptămâni și apoi, în câte o zi, se toarnă asfaltul. Asfaltarea este operaţia care merge cel mai repede”, susţine Robu.
Autorităţile locale spun că intersecţia din zona Michelangelo – Piaţa Leonardo da Vinci va fi complet funcţională până să se instaleze iarna.
Termenul prezentat inițial pentru finalizarea proiectului de amenajare a Complexului Rutier Michelangelo a fost 29 septembrie 2014, dar oficialii municipalității au motivat că s-au impus prelungiri din cauza vremii nefavorabile. Proiectul pe fonduri europene a cuprins reabilitarea Podului Michelangelo şi construirea unui pasaj subteran pe relaţia bulevardul Coposu – bulevardul Pârvan.
Pe lângă lucrările „neprevăzute” şi perioada de iarnă, Robu a numărat peste 60 de zile cu ploaie, în care nu s-a putut lucra, pentru a justifica întârzierea…
„Noi facem tot posibilul în orice caz ca înainte de venirea iernii să se poate circula la capacitatea totală în intersecţia Michelangelo”, a dat asigurări edilul.
Cât despre lipsa muncitorilor de pe şantier în multe momente, primarul susţine că pentru multe operaţiuni nu s-a impus un număr mare de lucrători… În cazul celor pentru care s-a impus o mână de lucru importantă, s-au adus muncitori de pe alte şantiere deschise în oraş.
UPDATE. În ceea ce privește pasajul subteran, lucrările au intrat în linie dreaptă. Primarul Nicolae Robu a postat pe Facebook, în cursul serii de sâmbătă, o fotografie cu el în noul pasaj rutier, care ar urma să fie dat în folosință în noiembrie.
„Iată și ”dovada” că tunelul pasajului Michelangelo este străpuns!”, a comentat Robu.
Edilul a reamintit și ce dimensiuni are noul pasaj rutier: o lungime totală de 455 de metri. Lungimea propriu-zisă a tunelului este de 115 metri, iar lățimea de 14 metri. Adâncimea totală a pereților verticali, partea care se vede la suprafață împreună cu cea îngropată, este de 17,5 metri. „Cât înălțimea unui bloc cu 4 etaje!”, explică Robu.
Articole pe aceeași temă:
Pasajul Michelangelo va fi dat in folosinta in noiembrie, dar fara garantia ca va fi totul gata
Citiți principiile noastre de moderare aici!