Tot la sfârşitul anului trecut, când consiliul local a aprobat fuziunea prin absorbţie a societăţii ADP cu Drumurile Municipale, aleşii au decis şi prelungirea valabilităţii abonamentelor TelPark care erau valabile în decembrie 2012, gratuit, până în 31 ianuarie 2013. Motivul? Şoferii nu au avut unde să îşi lase maşinile din cauză că multe dintre locurile de parcare nu erau practicabile, fiind pline cu zăpadă. Reprezentanţii administraţiei locale nu au stabilit nimic oficial legat de ce se întâmplă din 2013 în cazul conducătorilor auto care nu aveau abonamente TelPark în decembrie anul trecut şi în ce condiţii îşi pot parca autovehiculele aceştia.
„TelPark-ul, aşa cum am anunţat, va fi înlocuit de un alt sistem care este acum în studiu, este în analiză. În prima parte a anului 2013 vom vedea pe ce concluzii vom cădea şi, printr-o hotărâre de consiliu local, evident, se va introduce noul sistem. Deocamdată, toate abonamentele TelPark care au fost valabile în luna decembrie vor fi valabile şi în luna ianuarie, asta pentru a fi cinstiţi cu cetăţenii care nu au putut utiliza parcările din cauză că ADP-ul nu le-a deszăpezit aşa cum trebuia. Nu se fac abonamente pentru tot anul 2013 pentru că se va schimba sistemul. Se vor putea face numai pe termen scurt. Eu personal nu am discutat cu cei de la ADP, să văd cum operează în această perioadă de tranziţie, în mod normal trebuie să facă abonamente pe o lună pentru că noul sistem va intra în vigoare, cel mai devreme, de la 1 februarie. Deocamdată nu se poate merge decât pe vechile tarife”, declara primarul Nicolae Robu la finele anului trecut.
Viceprimarul Dan Diaconu nu crede că noul sistem va putea fi implementat mai devreme de luna martie, aşa că până atunci rămâne totul ca în 2012, spune edilul. „TelParkul este în continuare în funcţiune până vom avea noul sistem. Se merge pe vechile tarife, nu au fost aprobate altele. Fuziunea societăţilor ADP şi SDM a fost aprobată, există o perioadă în care trebuie să se facă reorganizarea. Înainte de luna martie nu cred că vom avea funcţional noul sistem”, ne-a declarat, sâmbătă, Diaconu.
În ceea ce priveşte noul sistem de parcare care va fi adoptat, primarul Nicolae Robu s-a ferit să ofere prea multe detalii până când acesta va fi definitivat.
„Eu am în minte noul sistem conturat destul de bine, va fi un sistem care va face uz şi de cele mai avansate tehnologii, dar va fi un sistem cu certitudine mult mai cinstit în raport cu cetăţenii. Am făcut un studiu, va fi ceva frumos şi mult mai cinstit. Vor fi şi tarife mai cinstite în raport cu cetăţenii, vor depinde de zonă, nu se va mai proceda incorect, ca şi până acum, cu perceperea unor tarife de parcare în locuri unde nu e de ce să se perceapă bani. În zonele centrale – cum se întâmplă peste tot în lume – trebuie să se perceapă taxe şi se vor percepe în continuare. Alte detalii nu vă pot da pentru că sistemul este în lucru”, a adăugat Robu.
Cert este că vor exista tarife de parcare diferenţiate pe zone, cele mai mari fiind în zona centrală, dar edilul dă asigurări că acestea nu vor fi mai ridicate decât cele practicate până acum.
„Aşa este peste tot. În zona centrală nu poţi să încurajezi lăsarea maşinilor pentru că sufoci oraşul. Acolo trebuie tarife mai mari, dar nu mai mari decât cele de până acum. Mai mari în comparaţie cu celelalte zone, va fi o nuanţare mai mare între zonele centrale şi zonele periferice. Va fi un sistem mult mai agreat de oameni decât TelPark-ul”, a conchis primarul.
O împărţire a oraşului pe zone există şi în prezent, sunt trei zone tarifare – verde (I), galbenă (II) şi albastră (III), dar la abonamente există doar opţiunile de a achiziţiona fie un abonament general, care le conferă posesorilor dreptul de a staţiona pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, fie un abonament transmisibil, care, la fel, conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă, dar este transmisibil, fie un abonament de locatar, care asigură drept de staţionare numai în imediata vecinătate a domiciliului proprietarului autovehiculului. În aceste condiţii multă lume prefera fie abonamentele generale, pentru că sunt valabile peste tot, fie pe cele destinate locatarilor, însă acestea le conferă posesorilor dreptul de a parca pe strada din faţa casei în care locuiesc fără ca aceştia să aibă vreo garanţie că vor şi găsi un loc liber de parcare…
În prezent, mai există şi varianta de a achiziţiona tichete de parcare. Acestea sunt întregi, care trebuie răzuite şi sunt valabile o oră în zona tarifară I, două ore în zona tarifară II şi patru ore în zona tarifară III, sau universale, mai scumpe, dar valabile o zi în orice zonă tarifară.
Tarife diferenţiate mai există şi pe mai multe străzi din zona pieţelor, unde se poate parca cel mult două ore, iar tariful este de 1,5 lei pe oră.
Telpark va fi desfiintat, ADP va fi absorbit de SDM
Este oficial, ADP dispare prin fuziune cu SDM
Citiți principiile noastre de moderare aici!