Soluţia tehnică adoptată pentru lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva va fi din nou schimbată, după cum au decis proiectanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
„Am dezbătut trei soluţii pentru partea de tunele. Era varianta cu săpătură în debleu, o săpătură masivă. Varianta doi era realizarea unui zid de sprijin astfel încât volumul de săpătura scade cu 40%. Şi varianta trei era unirea celor două tunele printr-un alt tunel. E adevărat că varianta 3 din punct de vedere tehnic e cea mai bună, dar din punct de vedere tehnico-economic Comitetul Tehnico Economic (CTE) va decide”, a declarat directorul CNADNR, Catalin Homor, înainte de ședința CTE.
Astfel, cele două tuneluri care urmau să fie construite aici ar urma să fie legate între ele cu un al treilea. Din păcate, această soluţie presupune şi timp mai mare pentru realizare.
„Urmează etapa de proiectare, undeva la 4 luni. Apoi urmează licitaţia. Vom avea un constructor, cel mai devreme la anul, pe vremea asta. Execuţia durează 14 luni” explică Cătălin Homor, directorul CNADNR.
De asemenea, darea în folosinţă a unei părţi din lot va depinde de realizarea unei expertize asupra calităţii construcţiei realizate pe acest lot.
„În varianta optimistă, că toate lucrurile sunt bune, avem şanse mari să avem 15 kilometri anul ăsta, în celălalt caz, nu ştiu să vă spun”, a mai precizat Homor.
Firma care a realizat acest lot s-a ocupat şi de cel de lângă Sibiu, care a fost închis din cauza problemelor.
Nici pe celelalte două loturi situaţia nu este una strălucită, dar Cătălin Homor este exrem de optimist.
„Pe lotul trei este un ecoduct care va fi scos la licitaţie, încă nu este în contract. Este o structură de beton <înverzită>, care va putea fi traversată de ursi”, a declarat şeful CNADNR.
Din păcate, numărul problemelor nu se limitează la tuneluri şi ecoducte, impuse de noul acord de mediu.
„Toate acestea (n.r. probleme) trebuie rezolvate, pentru fiecare lot sunt o serie de probleme. Noi ne-am făcut un program, conform acestuia în martie, acestea ar trebui să fie rezolvate, cu autorizaţii, cu scoaterea din circuitul agricol, scoaterea din circuitul forestier, să diminuăm un pic birocraţia, astfel încât toate lucrurile să se mişte mai repede. Sunt şanse ca acest lot să fie finalizat la sfârşitul anului”
La fel, optimismul şefului companiei cuprinde şi cel din urmă lot.
„Şi pe lotul 4 sunt probleme, dacă le rezolvăm se poate finaliza până la finalul anului. Aici au fost probleme cu alunecările de teren, conctructorul are capacitatea de a trece peste ele. Autorizaţiile de construcţie sunt condiţionate de mai multe aspecte: o hotărâre de guvern de actualizare a coridoarelor de expropriere, trecerea loturilor expropriate din circuitul agricol în categoria drum, din domeniul forestier în categoria drum, o serie de avize. Ministerul a pregătit o serie de soluţii de scurtare a birocraţiei. Programul este ca în martie să avem autorizaţii pentru toate proiectele. Aici, la Brăniştea sunt probleme cu alunecările de teren, constructorul să stabilizeze acest teren, el are un contract şi trebuie să rezolve situaţia”, a mai declarat Homor.
Alte articole pe aceeași temă:
Se lucreaza la ecoductul de pe lotul 4 al autostrazii Lugoj – Deva
Pe autostrada Lugoj – Deva ar putea fi deschisi circulatiei peste 60 de kilometri in acest an
Citiți principiile noastre de moderare aici!