Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a anunţat că a fost semnat contractul „Expertiză tehnică pentru determinarea stabilității rambleurilor și calității materialului de umplutură, folosit la execuția rambleurilor în cadrul Contractului – Proiectare și execuție Autostrada Lugoj – Deva, lot 2: km 27+620 – km 56+220”. Executant al verificărilor a fost desemnată societatea Geotesting C.I. S.R.L, iar valoarea contractului este de 133.100 lei fără TVA și are o durată de 2 luni. Vă reamintim că lucrările la acest lot sunt în curs de desfăşurare, dar sunt foarte mult întârziate din cauza modificării acordului de mediu. Aceasta pentru că a fost impusă realizarea celebrelor ecoducte, pentru traversarea autostrăzii de către animalele sălbatice. Pentru costrucţia acestui lot desemnată a fost Asocierea Salini SpA – Secol, valoarea ofertată fiind de 564 de milioane de lei. Data semnării contractului a fost luna august 2013, termenul stabilit iniţial pentru finalizarea lucrărilor fiind mai 2016.
Experienţa unor construcţii neconforme a făcut necesară realizarea unor asemenea studii. O spune chiar directorul CNADNR Cătălin Homor, el făcând referire chiar la lotul închis circulaţiei, pe Orăştie – Sibiu: „După experiența cu lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie, am hotărât ca pentru lotul II al autostrăzii Lugoj – Deva, km 27+620 – km 56+220, să facem o expertiză tehnică care să ne dea date exacte asupra execuției și calității acestui lot. Așteptăm detaliile acestei expertize, astfel încât să putem lua deciziile cele mai corecte și mai bune pentru derularea într-un ritm susținut a contractului, în vederea finalizării acestui lot”.
Testele efectuate deja de Companie descoperiseră probleme la acest lot de pe Lugoj – Deva, fiind emise trei note de neconformitate. De asemenea, în urmă că aproximativ o lună, în urma unor ploi abundente, terasamentul acestui lot a cedat într-un loc, fiind spălat de apă.
În luna decembrie a anului trecut, stadiul de realizare a lucrărilor de construcție era de 37 la sută.
Alte articole pe aceeași temă:
Probleme grave pe lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva, potrivit unui studiu efectuat de CNADNR
Lucrarile la autostrada Lugoj-Deva: stadiul fizic al celor trei loturi in constructie, dezastruos
Se schimba din nou solutia tehnica pentru autostrada Lugoj – Deva: tuneluri unite
Citiți principiile noastre de moderare aici!