Bineînţeles, nu este numai cazul copiilor, dar aceştia sunt un segment de populaţie pentru care este foarte important să ajungă pe băncile şcolii.
“Ruta de transport Lovrin – Lenauheim – Jimbolia – pe acest traseu calea ferată a devenit neoperabilă, Regiotrans a predat linia înapoi căte CFR, nu există transport feroviar, iar copiii nu mai ajung la şcoală. Am avut o discuţie cu primarii din zonă, dar posibilităţile sunt reduse. Ar trebui să intervenim, să-i ajutăm pe copii să meargă la şcoală, deoarece avem un grad de neparticipare destul de nesănătos. Nu putem interveni pe partea de căi ferate, dar putem interveni pe partea de transport special”, a spus Marian Vasile, vicepreşedintele CJ Timiş.
Liderul CJ Timiş, Titu Bojin spune că s-ar putea să preia o altă firmă acea linie de cale ferată. Până atunci, însă, Bojin a cerut aparatului CJ Timiş să clarifice problema.
“Să încercăm atât cât ne permitem din punct de vedere legal să fie clarificată problema pe zona respectivă, Firma respectivă a dat faliment, am auzit că sunt în discuţie alţii”, spune Bojin.
Sunt mai multe rute de cale ferată în Timiş, care au fost desfiinţate, şi pe care nu se mai aude… glasul roţilor de tren…
“Această secţie de circulaţie Jimbolia-Lovrin, ca şi de altfel alte secţii de circulaţie, face obiectul unui contract de închiriere. La momentul de faţă firma şi-a exprimat intenţia de a le preda înapoi la CFR SA. Până la predarea efectivă a lor ei ar trebui să asigure circulaţia trenurilor. Eu, ca şi instituţie, nu am cum să intervin. Eu gestionez infrastructura. Operatorii sunt CFR Călători şi alţi operatori. Dacă pe o anumită linie nu îşi exprimă nimeni dorinţa de a circula, eu, ca infrastructură, nu am cum să schimb acest lucru. Mâine, chiar dacă ne-o dă înapoi, poate să nu circule nimeni. Fieare operator de transport are politica lui de a fi rentabil şi a opera pe anumite secţii de circulaţie. Eu am în proprietate secţia de circulaţie, infrastructura feroviară publică de transport, dar cei care operează sunt operatorii. Eu nu am ce să fac decât să o menţin în parametri tehnici şi să o pun la dispoziţia operatorilor. Ei vin cu solicitarea către noi să poată circula cu anumite trenuri, la anumite ore”, spune Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara.
De două luni nu se mai operează pe acea linie și deocamdată se află sub operarea aceleiași firme, care și-a anunțat intenția de a renunța. O situaţie similară a avut loc în luna martie-aprilie pe linia Timişoara-Jimbolia. Nu a circulat niciun tren pe această linie, aşa că această firmă a încheiat un contract pe o lună de zile cu CFR Călători. După finalizarea contractului, Regiotrans a reînceput să opereze pe această linie, cu trenurile proprii.
De peste o lună de zile, pe ruta Timişoara-Jimbolia nu mai circulă niciun tren. Transportul este asigurat de către autobuze, pe ruta Iecea Mare- Iecea Mică- Cărpiniş-Timişoara. Nici la Jimbolia-Grabaţ-Lenauheim-Bulgăruş-Lovrin nu există transport feroviar. Oamenii nu au cu ce se deplasa, iar trenul în zonă este o necesitate. Pe ruta de autobuz Iecea Nare – Iecea Mică- Cărpiniş-Timişoara s-a mers, luni, de dimineaţă, şi în picioare, după cum ne spune un ocupant al acestui mijloc de transport.
Elevii şi studenţii care călătoresc nu au legături, merg ba cu autobuzul, ba cu autostopul. Oamenii care lucrează la CFR şi care locuiesc în zonă vin acasă cu… autobuzul sau autostopul…
Citiți principiile noastre de moderare aici!