Ultima promisiune a edilului-șef nu s-a adeverit. Robu a declarat în mai multe rânduri că se va putea circula pe cele cinci benzi noi prin Pasajul Jiul încă de la sfârșitul lunii septembrie.
„În luna septembrie estimez că vom finaliza lucrările și hai să zicem că în luna octombrie vom putea circula normal. Termenul final al proiectului este primăvara lui 2018, luna aprilie. Va fi o lucrare finalizată înainte de termen”, spunea edilul Timișoarei încă din primăvara acestui an.
În august, Nicolae Robu le promitea din nou șoferilor că se face tot posibilul ca toate cele cinci benzi noi din Pasajul Jiul să fie circulabile în septembrie.
„Ne-am propus să finalizăm Jiul până la sfârșitul lunii septembrie”, declara primarul la sfârșitul lunii august.
În 9 septembrie, Robu se lăuda că a mai îndeplinit o promisiune, după ce au fost deschise două benzi de circulație pe sub calea ferată.
„Am promis că vom deschide Pasajul Jiul pe două benzi când încep școlile. L-am deschis cu două zile mai devreme. Tragem tare să dăm drumul la circulație pe toate cele cinci benzi până la sfârșitul lui septembrie. Hai, fie 1 octombrie 2017”, scria primarul Timișoarei pe Facebook la începutul lui septembrie.
A trecut și sfârșitul lui septembrie, a trecut și 1 octombrie, iar imaginile surprinse de fotoreporterul nostru nu arată vești bune pentru șoferi. Mai e mult de lucru până la deschiderea celor cinci benzi.
După finalizarea lucrărilor, pasajul va avea cinci benzi de circulație, iar strada Jiul patru benzi. Lărgirea acestuia nu înseamnă doar lucrări pe sub trecerea de cale ferată, ci și reorganizarea intersecției. Vor fi amenajări stradale și pe Bd. Republicii, se va păstra geometria, iar sensurile de circulație vor fi separate prin realizarea unor insule. Pentru mijloacele de transport în comun vor fi amenajate alveole, iar intersecția cu rampa pasajului se va realiza cu cinci benzi și insulă direcțională centrală. Pe ambele părți vor fi amenajate piste pentru bicicliști și trotuare.
Licitația pentru lărgirea pasajului a fost lansată la începutul lunii septembrie 2015. Valoarea estimată a contractului era de 28 de milioane de lei, fără TVA, adică peste 7,6 milioane de euro, însă firma Porr Construct s-a angajat, la licitație, că efectuează lucrările cu 4,7 milioane de euro, cu tot cu TVA, adică 17.693.552 de lei, fără TVA, din care 1,57 milioane de lei fără TVA reprezintă lucrări diverse și neprevăzute. Durata de execuție este de 14 luni, conform contractului, termenul final fiind luna aprilie a anului 2018.
foto: Cornel Putan
Citiți principiile noastre de moderare aici!