Vă reamintim, primarul Nicolae Robu a declarat recent că ar fi cel mai potrivit ca municipalitatea să dea în grija SDM întreținerea străzilor și a trotuarelor din oraș, prin delegare de gestiune. Aceasta odată ce expiră contractele actuale încheiate de primărie, care au fost încheiate în 2013 și 2014. Se ocupă de drumuri firmele SDM, Superconstruct și Sylc Con Trans. În ceea ce privește trotuarele, contractele în vigoare expiră la începutul lui 2018. SDM are și trotuare în grijă, pe două sectoare din oraș.
Un studiu de oportunitate, care va ajunge săptămâna viitoare în atenția consilierilor locali, arată că Societatea de Drumuri Municipale – înființată în 1997, în societate pe acțiuni, având ca acționar unic Consiliul Local Timișoara – are tot ce-i trebuie pentru a presta acest serviciu, pentru următorii 15 ani, cel puțin.
„Prin studiul de oportunitate se propune gestiunea directă prin atribuire directă în favoarea operatorului SC Drumuri Municipale Timișoara SA. La data întocmirii studiului, SDM deține instalații tehnice, mașini și utilaje destinate executării lucrărilor. Baza de producție a societății dispune de depozite pentru stocarea temporară a materiilor prime și materialelor folosite în procesele de fabricație, amplasate într-un flux tehnologic operațional și dimensionate la parametri care să asigure funcționarea fără fluctuații”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre „pentru aprobarea Studiului de Oportunitate privind delegarea serviciului «Activitate de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor și podurilor din municipiul Timișoara»”.
Specialiștii din primărie susțin că există mai multe avantaje ca SDM să dețină monopol pe acest serviciu, în special economice, municipalitatea urmând să beneficieze de 50% vărsăminte la bugetul local din profitul net realizat de către SDM.
Un alt avantaj? „Orice incident care se petrece pe arterele ce fac obiectul delegării de gestiune și care are ca efecte implicații materiale, penale, este responsabilitatea operatorului economic, Consiliul Local Timișoara transferând total această obligație. Se vor evita eventualele conflicte – potențiale cereri de chemare în judecată, contestații etc. – care pot interveni cu operatorii privați ce ar conduce la blocarea traficului rutier în Timișoara și pierderea de vieți omenești”, se mai arată în referat.
Din punct de vedere tehnic, SDM va putea interveni la orice oră pe străzile din oraș, pentru remedierea semnalizării rutiere afectate de accidente rutiere, vandalism, furt, fenomene naturale etc., precum și pentru semnalizarea corespunzătoare a unor situații neprevăzute ivite pe domeniul public.
În prezent, SDM are 311 angajați, din care 169 personal direct productiv și 24 de ingineri, din care 11 ingineri de specialitate de Căi Ferate, drumuri și poduri, având ca activitate principală lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor.
Ce urmează mai departe? Obținerea unui aviz de la Consiliul Concurenței, emiterea unui regulament pentru acest serviciu, dar și a unui caiet de sarcini și aprobarea acestora în consiliul local, aprobarea tarifelor pentru serviciile prestate, stabilirea bunurilor mobile și imobile proprietate publică sau privată a primăriei, iar la final elaborarea contractului de delegare gestiune, care să fie aprobat de către consilierii locali.
Odată finalizate aceste proceduri, SDM ar urma să primească în grijă toate străzile, trotuarele, aleile și podurile din Timișoara, pentru minimum 15 ani, societatea fiind obligată să prezinte, odată la cinci ani, o analiză privind eficiența economică a serviciului. Termenul estimat pentru încheierea contractului este iunie 2017.
Puteți analiza aici studiul de oportunitate care va ajunge pe mesele consilierilor locali!
Articole pe aceeași temă:
Semafoarele si semnele de circulatie din Timisoara, sub lupa SDM in urmatorii 15 ani
SDM va asfalta toate strazile de pamant si piatra sparta din Timisoara, in patru ani
Citiți principiile noastre de moderare aici!