Vineri, în ședința consiliului local, aleșii social-democrați vor propune reducerea tarifelor de parcare, dar și reintroducerea tichetelor, care au fost scoase odată cu aprobarea noului regulament de parcare, în 2013.
„Cred că toată lumea se lovește de această problemă, și anume Timpark-ul. Ni se propune, ca și cum ar fi o faptă bună, să se păstreze tarifele de data trecută… data trecută a fost 26 februarie 2013. Nici măcar în 2013 nu am găsit justificarea unor tarife. Eu știu că pentru orice tarif în țara asta, la orice instituție, dar și la societăți comerciale, trebuie făcute note de fundamentare, ca să se justifice de ce e acel tarif. Nu poți să spui rămâne ca înainte sau că rămâne cum am stabilit. De ce să rămână? De ce să nu crească sau de ce să nu scadă? Noi mergem pe ideea că trebuie să scadă, pentru că, presupunem, chiar dacă nu s-a făcut o notă de fundamentare în 2013, că s-au perceput niște investiții. Știm cu toții că acele investiții nu s-au mai făcut, acele parcări nu s-au mai realizat. Foarte bine, s-a făcut centrul istoric. Dar ce să plătim tot la fel, care nu știm dacă e prețul corect, când la fundamentarea tarifului în trecut s-au introdus și sumele dedicate dezvoltării, realizării unei investiții pentru locuri de parcare noi. Noi în primă fază vom solicita o notă de fundamentare privind tarifele actuale. (…) Noi vrem să întrebăm cum s-a fundamentat acest tarif. «Rămâne cum am stabilit». Păi această expresie se folosește între șmecheri. Noi putem semnala în calitate de Consiliu Local, iar beneficiarul acestui serviciu prestat de SDM (n.r. Societatea de Drumuri Municipale, care administrează sistemul Timpark) este Primăria Timișoara. Noi propunem scăderea tarifelor, dar în concordanță cu o notă de fundamentare făcută matematic. Care sunt costurile? Cât sunt salariile? Să facem calculul. Să pună și profit, dar să știm și noi”, a explicat consilierul local Daniel Idolu.
În 2013, atunci când a fost aprobat noul regulament de parcare în Timișoara, consiliul local a decis că șoferii pot plăti doar prin SMS sau prin vouchere, care funcționează cu BIP, scoțând tichetele de parcare, care puteau fi cumpărate de la buticuri sau de la chioșcurile de ziare. Reprezentanții PSD în consiliul local le vor înapoi.
„Noi ridicăm și problema cetățenilor care nu provin din oraș, care vin din alte zone, de la sat. Eu nu vreau să spun că oamenii de la sat știu mai puțin decât cei de la oraș, dar nu toți știu cu SMS-ul sau cu BIP. Credem că trebuie să se reintroducă, cum erau pe vremuri, la chioșcurile de ziare sau la cele RATT, acele tichete de o oră – două – trei ore”, a mai spune Idolu.
Vineri, consilierii locali vor aproba tarifele de parcare pe anul 2016. Propunerea Societății de Drumuri Municipale este ca ele să nu se modifice, iar șoferii să plătească la fel, mai ales că în centrul orașului autoritățile locale n-au reușit încă să amenajeze o parcare mare pentru mașini. Mai mult, în zona centrală au fost desființate peste 500 de locuri de parcare, odată cu transformarea a 14 străzi în pietonale. Rămâne de văzut ce decizie vor lua consilierii locali.
Oficialii primăriei au în plan construirea unei parcări supraterane pe zece niveluri în zona Oituz – Popa Şapcă, pentru care discută de anul trecut despre un schimb de proprietăţi cu Universitatea de Vest, dar şi realizarea unei parcări subterane cu 700 de locuri pe bulevardul I.C. Brătianu, aflată abia la stadiul de studiu de fezabilitate.
Alte articole pe aceeași temă:
Incasari record la Timpark, nicio parcare mare noua in Timisoara
Parcarea in 2016, la Timisoara: vor fi aprobate noile tarife
Citiți principiile noastre de moderare aici!