Timp de trei ore, centrul oraşului a fost paralizat de demonstraţia oferită de crema automobilismului românesc. Superspeciala, în lungime de 1,3 kilometri, s-a desfăşurat pe Podul Traian şi a cuprins porţiuni de viteză, dar şi viraje de 180 de grade.
Etapa a doua a sezonului i-a adunat la start totodată pe cei mai buni piloţi din campionatul intern, dar şi 17 echipaje din Ungaria. În faţa câtorva mii de spectatori, cele 61 de echipaje au încercat să facă spectacol şi să obţină cel mai bun timp. „Cavaleria” a venit la urmă, cei mai buni piloţi şi cele mai puternice maşini încheind superspeciala.
Echipajele din ţara vecină au deschis proba din centrul Timişoarei, iar primii concurenţi au smuls zâmbete ironice din partea fanilor. Prima maşină, o Lada Samara, a rămas pe traseu după o problemă la ambreiaj, iar cele care au urmat-o au folosit marşarierul pentru a trece de o întoarcere de 180 de grade. Până la urmă s-a dovedit însă că respectiva porţiune este mai dificilă decât părea la prima vedere, foarte mulţi piloţi având probleme serioase acolo. Cea mai şifonată a ieşit o Dacia Logan care a lovit un parapet din metal şi şi-a îndoit tabla.
Campionul României din 2010, maghiarul Gergo Szabo (Mitsubishi Evo 10), a scos cel mai bun timp – 1:07,5 – cu 7 sutimi sub cel al campionului en-titre Vali Porcişteanu (Mitsubishi Evo 10) şi cu 9 sutimi sub cel al lui Edwin Keleti (Mitsubishi Evo 10).
Pentru Dan Gîrtofan prima probă a fost una cu ghinion, acesta încheind abia pe locul 27 din cauza unei erori. El are deja un handicap de 14.5 secunde faţă de liderul clasamentului general, ecart ce poate fi recuperat pe cei 107 kilometri rămaşi de disputat din Timiş Rally.
Timis Rally incepe vineri cu 74 de echipaje la start
Citiți principiile noastre de moderare aici!