Semafoarele de pe Bd. Take Ionescu, despre care șoferii susțin că sunt inutile, ar fi sincronizate, explică specialiștii primăriei. Sau cel puțin o parte dintre ele.
Reprezentanții municipalității spun că sistemul integrat de control și management al traficului este format, de fapt, din trei subsisteme: cel de control al traficului, cel de monitorizare și cel de detectare a trecerii pe roșu, respectiv măsurarea vitezelor în anumite secțiuni ale rețelei. Acest lucru implică cerința ca montarea componentelor sistemului integrat să fie realizată simultan.
Potrivit specialiștilor din primărie, procesul de implementare a sistemului comportă cinci faze: montarea echipamentelor la Centrul de Comandă și Control, montarea instalațiilor în teren, configurarea sistemului pentru funcționalitățile pentru care a fost prevăzut, testarea funcționalității componentelor și punerea în funcțiune a sistemului.
„La ora actuală, sistemul se află în faza reglărilor pentru funcționarea în modul de lucru local coordonat (comunicarea între controlerele locale). În această fază se realizează setările necesare pentru sincronizarea automatelor de dirijare a traficului nou instalate cu cele deja existente (care funcționează deocamdată în modul de lucru cu timp fix), pe tronsoanele: de la intersecția Bd. Take Ionescu – Str. Aurel Popovici până la intersecția Bd. Simion Bărnuțiu – Str. Renașterii; de la intersecția Bd. Revoluției din 1989 – Bd. I.C. Brătianu până la intersecția Bd. 3 August 1919 – Str. Episcop Lonovici. De asemenea, în faza testelor finale, se află și intersecțiile de pe Bd. 16 Decembrie 1989, Str. Joszef Preyer și Bd. Regele Carol”, transmit reprezentanții primăriei.
Specialiștii susțin că testele sunt necesare pentru asigurarea funcționării corecte a instalațiilor de semaforizare, atât nou implementate, cât și existente, independent de Centrul de Comandă și Control, pe baza informațiilor obținute de la detectoarele locale de trafic și de la butoanele pietonale.
„În același timp, în această perioadă se obțin și date actualizate privind volumele de trafic, date necesare în faza următoare, cea de integrare a axelor rutiere principale și a intersecțiilor izolate în sistemul unic de management al traficului. Rugăm conducătorii auto să acorde înțelegere privind situația de moment, respectiv fazele de configurare și testare (obligatorii în orice implementare de sistem de control adaptiv al traficului) urmând ca la finalul implementării, sistemul să lucreze conform funcționalităților prevăzute: coridoare coordonate pe direcțiile E-V și N-S (undă verde), culoar pentru vehicule de transport marfă, prioritizarea vehiculelor de transport public și a vehiculelor pentru urgențe, prevenirea și eliminarea congestiilor, etc., rezultând performanțe și beneficii pentru utilizatorii rețelei de transport (în mod direct: reducerea timpilor de deplasare, reducerea numărului de opriri, reducerea întârzierilor la intersecții, creșterea vitezei medii de deplasare și în mod indirect: reducerea consumului de combustibil și implicit a noxelor emise)”, conchid oficialii instituției de pe C.D. Loga.
Articole pe aceeași temă:
Cele mai inutile semafoare din Timisoara sunt pe Take Ionescu, spun soferii
Atentie, soferi! S-au stabilit zilele in care incep sa functioneze noile semafoare din Timisoara
Semafoarele sa fie pe intermitent noaptea la Timisoara. Nicolae Robu: Nu se poate
Citiți principiile noastre de moderare aici!