Lucrările de pe strada Ştefan cel Mare, realizate printr-un proiect pe fonduri europene al Primăriei Timișoara, au început în primăvara anului trecut, şi s-au finalizat recent. Strada a fost reabilitată pe tronsonul de la strada Ştefan Octavian Iosif la strada 1 Decembrie. Reprezentanţii primăriei au inaugurat marţi strada.
„Este vorba de un proiect care a prevăzut reabilitarea structurii de rezistenţă, a fundaţiei, pentru liniile de tramvai, schimbarea liniilor, schimbarea reţelelor de utilităţi, amenajarea de carosabile, câte două benzi pe sens, amenajarea de spaţii verzi, de trotuare, de piste pentru biciclete. Au fost plantaţi 154 de copaci. Lucrarea efectivă a costat 18 milioane de lei (fără TVA), a fost executată de firma Porr, câştigătoarea licitaţiei, şi ne mândrim că am putut să efectuăm această lucrare într-un termen chiar mai scurt decât cel care a fost aprobat – termenul era 20 iunie stabilit prin contract. Este prima stradă care are reţelele duse pe sub trotuare. Însă anumite lucruri, spun specialiştii, nu puteau fi duse sub trotuare şi atunci mai există guri de acces”, a explicat primarul Nicolae Robu la faţa locului.
„Numai canalul propriu-zis este sub carosabil, sub trotuare este plin de reţele – gaz, telefonie…”, l-a completat şeful Direcţiei Tehnice a municipalităţii, Culiţă Chiş.
Probleme sunt însă în continuare cu cablurile, care nu mai atârnă de stâlpi, ci sunt agăţate mănunchiuri prin copaci şi pe faţadele clădirilor, reprezentând un pericol dincolo de aspectul pe care îl dau oraşului… „Ce imagine!”, a exclamat Robu. Autorităţile locale spun că după ce se va încheia recepţia lucrării ar urma să fie duse în subteran.
„Şi aceste cabluri vor trebui să fie duse în subteran, fără îndoială, în cadrul campaniei pe care noi am declanşat-o, de a obliga toţi operatorii de diverse servicii de a-şi duce cablurile în subteran. Tubulatura există, canalizaţia tehnică este făcută, nu mai necesită lucrări de spargere. După ce lucrarea este recepţionată oficial, după aceea operatorii au obligaţia să îşi ducă prin acea tubulaţie cablurile”, a mai explicat edilul.
În ceea ce priveşte carosabilul, autorităţile speră ca drumul să reziste, având în vedere faptul că strada Ştefan cel Mare este intens tranzitată de autovehicule de mare tonaj.
„Neavând o centură a oraşului, traficul este cumplit pe această stradă şi este realmente una dintre cele mai solicitate. TIR-urile circulă cu o frecvenţă inadmisibilă pentru o stradă care nu este centură şi evident că şi gradul de solicitare a străzii este pe măsură”, s-a plâns Robu.
Perioada de garanţie este de 5 ani, potrivit reprezentanţilor primăriei.
Întrebat dacă strada a fost proiectată să reziste traficului greu, având în vedere discuţiile care au existat cu reabilitarea bulevardului Liviu Rebreanu, unde constructorul a reclamat faptul că au apărut degradări pentru că drumul nu a fost proiectat să reziste unui astfel de trafic, Robu a explicat că… s-a ţinut cont de asta. „Până la un anumit punct… Nu este o stradă concepută ca centură, dar s-a avut în vedere că pe ea circulă şi TIR-uri. Noi sperăm să nu se degradeze (…) Lucrarea pare a fi bună”, a concluzionat primarul.
Autorităţile locale au în plan reabilitarea liniilor de tramvai şi pe porţiunea de la Banatul, strada 1 Decembrie, până pe Calea Buziaşului, dar pentru asta vor încerca să atragă bani europeni pe un alt proiect.
Citiți principiile noastre de moderare aici!