Consiliul Local Timișoara a adoptat recent un proiect de hotărâre privind „revizuirea prețurilor aferente activităților de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiului Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității”. Consilierii locali au fost de acord cu „actualizarea prețurilor (…) conform devizului ofertă care face parte integrantă din prezenta hotărâre”.
Am căutat devizul ofertă „actualizat pentru lucrările de reparații și întreținere, în urma finalizării procedurilor de achiziții materiale”, înaintat de către SDM primăriei încă din 23 august, dar tot ce am găsit anexat proiectului de hotărâre devenit deja hotărâre de consiliu local a fost o „declarație privind oferta depusă”.
Declarația este semnată chiar de șeful SDM, pe proprie răspundere. Valentin Martânov este împuternicit al SC SDM SA și spune că „în cadrul ofertei depuse la Municipiul Timișoara (…) informațiile cuprinse în propunerea financiară sunt confidențiale”.
Ce înțelegem de aici? Că timișorenii nu vor afla cu cât plătește primăria, din banii lor, din bani publici, lucrările de reparații și întreținere la străzile sau trotuarele din oraș.
Oficialii SDM explică însă că, spre deosebire de anul 2013, când a avut loc o licitație pentru achiziția de materiale, unele prețuri au scăzut – bitumul cu 34,34%, piatra spartă cu 43%, emulsia cu 8%, criblurile cu 4%. Alte prețuri au crescut: nisipul cu 6%, cimentul cu 2%, agregatele naturale de balastieră cu 11% și agregatele concasate de balastieră cu 4%.
„Cu noile prețuri s-a constatat o scădere a valorii totale între 12% pentru lucrări de covoare asfaltice a străzilor și 18% pentru lucrări de reparații. Aceste scăderi de prețuri la materialele principale duc la o mai bună gestionare a fondurilor alocate întreținerii și reparațiilor străzilor din Municipiului Timișoara”, le-au explicat oficialii SDM consilierilor locali.
Vă reamintim, Societatea de Drumuri Municipale a primit prin atribuire directă contractul pentru „activitatea de reparații și întreținere a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din municipiului Timișoara, precum și a infrastructurii intrainstituționale a municipalității către SC Drumuri Municipale SA”, în martie 2017. Valabilitatea acestuia este de patru ani, cu posibilitate de prelungire „pe perioade succesive, egale cu patru ani, prin act adițional, cu aprobarea expresă a Consiliului Local Timișoara”.
Societatea de Drumuri Municipale deține monopol în Timișoara, din primăvara anului 2017, pe străzile, aleile, trotuarele, podurile, pasajele și pasarelele din Timișoara. Era de aproape 9 milioane de euro pe patru ani. Tot SDM se ocupă și de străzile de piatră spartă din oraș, în cadrul unui contract asemănător, în valoare de 2,5 milioane de euro, valabil tot pe patru ani. Până în 2021, SDM se ocupă și de curățenia Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și a toaletelor publice din Timișoara. Din 2016, societatea consiliului local are în grijă și semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere din oraș, pentru 15 ani. Să nu uităm și de sistemul de parcare, întreținut tot de Societatea de Drumuri Municipale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!