Consiliul Consultativ în domeniul Turismului este, de fapt, o structură consultativă, fără personalitate juridică, care funcționează „pe baza dialogului structurat în ceea ce privește elaborarea și monitorizarea aplicării politicilor publice în domeniul turismului”. Practic, primăria se folosește de această structură pentru a afla care sunt problemele din domeniu și cu ce se confruntă ghizii turistici sau operatorii de turism.
„Creșterea constantă a numărului de turiști în Timișoara, în ultimii ani, prognozele optimiste cu privire la acest domeniu, generate de obținerea titlului de Capitală Culturală Europeană în 2021, dar și de investițiile în spațiul public și accesibilitate din ultima perioadă, generează noi provocări. (…) O strategie de turism la nivelul municipiului, dezvoltată într-un mediu participativ, devine obligatorie, ca document de sine stătător, în plus față de capitolele dedicate din cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană. Primăria, în colaborarea directă cu sectorul asociativ și privat din domeniul turismului intenționează a elabora această strategie în cursul anului 2017”, se arată într-un document ce însoțește o hotărâre de consiliu adoptată recent de consilierii locali.
Potrivit reprezentanților primăriei, pe teren scurt au fost luate deja o serie de măsuri, una dintre acestea fiind chiar constituirea Consiliului Consultativ în domeniul Turismului.
„Necesitatea dialogului constant cu operatorii de turism și sectorul asociativ din acest domeniu este evidentă. Structura Consiliului Consultativ pe domeniu sectorial s-a dovedit a fi una viabilă în acest context. Odată constituit, acesta va stimula dialogul și pregătirea documentelor strategice”, se mai arată în hotărâre.
Noua structură are deja un regulament de funcționare. Potrivit acestuia, trebuie să facă dovada de a fi realizat în/pentru Timișoara un număr de evenimente cu caracter cultural și turistic cel puțin egal cu numărul de persoane din grup.
Din Consiliul Consultativ în domeniul Turismului, un grup informal recunoscut de primărie, pot face parte președinți sau reprezentanți ai organizațiilor cu activitate în domeniul turismului, președinți sau reprezentanți ai structurilor sindicale cu activitate în domeniul turismului, președinți sau reprezentanți ai structurilor patronale cu activitate în domeniul turismului, operatorii economici de tip SA, SRL, PFA, II etc., care activează în domeniul turismului, unități de învățământ în domeniul turismului sau instituții cu activitate în domeniul turismului. Din cadrul CCT mai pot face parte și reprezentanți ai grupurilor informale din domeniul turismului, fără personalitate juridică, recunoscute de municipalitate. Înscrierea se face prin adeziune scrisă, semnată și ștampilată, depusă în document original la Registratura Primăriei Timișoara, în atenția Secretariatului CCT.
Cu ce se vor ocupa până la urmă cei înscriși în Consiliul Consultativ în domeniul Turismului? Principalele domenii de lucru abordate de CCT sunt următoarele: brandul orașului, strategia turistică, marketingul turistic, promovare și informare turistică, patrimoniu turistic și cultural, servicii turistice, dezvoltarea infrastructurii turistice, parteneriate și voluntariat, perfecționare profesională, categorii de turism – cultural, de afaceri, de recreere, sportiv, enologic etc., turism și inovare/noi tehnologii.
AICI găsiți Regulamentul de organizare și funcționare!
Articole pe aceeași temă:
Ce-i lipseste Timisoarei ca sa atraga mai multi turisti
Numarul turistilor Timisoarei in 2016, aproape egal cu cel al locuitorilor
Citiți principiile noastre de moderare aici!