Festivalul Euroregional de Teatru TESZT, Street Delivery, Acces Art, Jazz TM, Festivalul de Operă și Operetă, Street Art, Plai, Festivalul Simultan, Festivalul Baroc și Eurothalia sunt evenimentele culturale care vor fi promovate în 40 de spații de afișaj stradal din Timișoara și în altele din București, Sibiu, Oradea, Deva, Arad, Lugoj și Reșița. Dacă la Timișoara afișajul nu presupune costuri, căci se face pe domeniul public, pentru celelalte orașe au fost contractate spațiile de reclamă. Aceasta este prima fază a unui amplu proiect de comunicare, lansat de Primăria Timișoara și ATCCE, în scopul de a crește vizibilitatea activităților culturale ale Timișoarei în plan național și internațional. Prima etapă se desfășoară până în decembrie 2013 și a fost finanțată de municipalitate cu 400 000 de lei. Festivalul Inimilor va intra pe lista evenimentelor promovate de la următoarea ediție. În următoarele faze ale proiectului urmează să fie extinsă aria de promovare și în alte orașe din România, dar și în orașele din străinătate înfrățite cu Timișoara. În Cluj-Napoca, unul dintre orașele contracandidate la acest titlu, nu s-a reușit închirierea unui spațiu pentru promovarea Timișoarei. “Nicio agenție de publicitate din Cluj nu a acceptat colaborarea cu noi pentru a ne închiria un spațiu concesionat de ea pe domeniul public. Nici varianta achiziționarii unui spațiu pe domeniul privat nu a funcționat, căci și pentru asta era nevoie de aprobări de la Primăria clujeană…imposibil de obținut”, a recunoscut viceprimarul Dan Diaconu. Asta, în pofida faptului că un poster care promova candidatura Clujului la titlul de capitală culturală europeană a fost “plantat” în urmă cu doi ani în centrul Timișoarei, în fața clădirii Modex.
“Este absolut necesar să creștem vizibilitatea ofertei culturale a Timișoarei, care este realmente foarte consistentă, dar și numărul de cetățeni care participă la aceste evenimente, sunt criterii esențiale în dosarul de candidatură. Competiția se lansează oficial în 2015, luna octombrie a acelui an fiind data limită pentru depunerea dosarului de candidatură, în 2016 se va face evaluarea, iar la începutul anului 2017 se vor anunța orașele care vor deține titlul de Capitală Culturală Europeană”, a precizat Simona Neumann, directorul executiv al ATCCE.
“La fel de important ca obținerea acestui titlu este drumul până acolo. Pentru că Timișoara, înainte de a fi capitală, suntem fiecare dintre noi, cei care trăim aici și credem în șansele orașului nostru”, a mai subliniat viceprimarul Dan Diaconu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!