Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor si Strategiilor din România (A.N.P.C.P.P.S. România) – InfoCons este cea care a realizat, recent, un studiu comparativ privind costurile alocate sărbătoririi Revelionului 2014 – 2015 de catre primăriile reşedinţă de judeţ.
Timişoara nu se află pe un loc fruntaş în acest top, prima poziţie fiind ocupată de Iaşi.
„Cea mai mare sumă alocată pentru acest eveniment a fost cheltuită de Primăria Iaşi, 1.500.000 lei, având ca subcontractant o firmă din Bucureşti, Arena Events SRL, metoda de achiziţie a serviciilor fiind atribuirea directă. Cei mai puţini bani au fost cheltuiţi de Primăria Târgu Jiu, care a optat pentru achiziţia unui singur foc de artificii, în valoare de 7.500 lei. Primăriile Giurgiu, Călăraşi şi Târgovişte nu au organizat niciun eveniment cu această ocazie”, precizează cei care au realizat studiul.
În top nu se regăseşte Bucureştiul. Top 3 – cât au cheltuit primăriile reşedinţă de judeţ pentru Revelion se prezintă în felul următor: Iaşi – 1,5 milioane de lei, Focşani – 600.000 de lei şi Sibiu – 300.000 de lei.
Ieşenii s-au bucurat de un concert de 5 ore cu ocazia Revelionului şi de un spectaculos foc de artificii. La Iaşi au cântat Direcţia 5, Andreea Bănică, Puya, CRBL, Maximilian, Shift şi Roşu şi Negru.
Din graficul prezentat de cei de la InfoCons reiese că, la Timişoara, administraţia locală ar fi cheltuit sub 200.000 de lei pentru Revelion, cam cât Primăria Baia Mare, puţin peste fiind Ploieştiul. Practic Timişoara ar ocupa poziţia 5 în top, potrivit graficului prezentat.
Potrivit reprezentanţilor primăriei, la Timişoara s-au cheltuit aproximativ 210.250 de lei pentru manifestările organizate în centrul oraşului de Revelion – nu sub 200.000 de lei -, din care aproape 54.000 de lei pentru focul de artificii. Au cântat Vunk, Anastasia Sandu şi Flare.
În centrul vechi din Baia Mare au concertat Gașca de Acasă şi Compact de Revelion, iar la Ploieşti au întreţinut atmosfera Deepcentral, Ellie White, Anda Adam şi 3 Sud-Est.
Reprezentanţii asociaţiei care a realizat studiul privind costurile cu Revelionul mai precizează că 73,17% dintre primăriile contactate au răspuns la acest studiu, 10% dintre primăriile care au răspuns nu au organizat evenimente pentru a marca trecerea în noul an, 73% dintre primării au avut calitate de organizator şi 16% de co-organizator, iar 15% au apelat la firme care să se ocupe de organizare.
[poll id=”107″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!