La următoarea ședință de consiliu local, aleșii vor trebui să-și dea acordul pentru ca proprietarii de terenuri să își doneze pământurile primăriei, iar municipalitatea să plătească atât pentru acte, cât și pentru racordurile la utilități și la noul drum.
Despre legătura Timișoarei cu Drumul Boilor, de un kilometru și jumătate, se discută cam de trei ani. În iunie 2015, consilierii locali au aprobat în sfârșit traseul, care ar urma să plece din intersecția Căii Moșniței din Timișoara cu strada Albăstrelelor și să dea direct în DC149, cunoscut ca și Drumul Boilor. Studiul de fezabilitate a fost aprobat și el în septembrie 2015.
„În urma dezvoltării imobiliare din zonele periurbane ale Timișoarei, traficul de intrare/ieșire din oraș în zonele de penetrație a devenit foarte aglomerat în anumite perioade ale zilei. Acest fenomen este întâlnit și în zona sud-estică a municipiului, unde în localitatea Moșnița au fost dezvoltate numeroase ansambluri rezidențiale. Ansamblurile rezidențiale cele mai intens dezvoltate sunt în zona de nord a localității Moșnița, între Moșnița Veche, Moșnița Nouă și limita administrativ-teritorială a Timișoarei, ceea ce conduce la aglomerări ale drumurilor existente. Aglomerările produse conduc la numeroase inconveniente asupra participanților la trafic. În acest caz, este necesară asigurarea unei legături alternative între Timișoara și Moșnița, în special spre zona de nord a localității Moșnița. Acest lucru este posibil prin amenajarea unei legături între Calea Moșniței din muncipiul Timișoara și Drumul Comunal 149 (Timișoara – Moșnița Veche – Bucovăț), denumit și Drumul Boilor”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre.
Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, traseul aprobat are ca origine Calea Moșniței, la intersecție cu strada Albăstrelelor, fiind condus ulterior spre est, spre limita administrativă a orașului, punctul final al traseului fiind începutul Drumului Boilor.
„În acest sens se va putea asigura o legătură viabilă între zonele rezidențiale noi apărute în comuna Moșnița Nouă și rețeaua de străzi din Timișoara. Traseul propus spre amenajare are o lungime de 1.500 de metri și începe pe Calea Moșniței, la sfârșitul carosabilului amenajat al drumului. Tronsonul proiectat se va corela cu traseul de perspectivă a Centurii de ocolire Sud a Timișoarei”, se mai arată în documentație.
Vorbim, așadar, despre un drum de un kilometru și jumătate, cu două benzi de circulație, trotuare, piste de biciclete și spații verzi.
Noul drum trece însă pe unele terenuri proprietate privată, iar oficialii instituției de pe C.D. Loga susțin că proprietarii sunt dispuși să doneze municipalității pământul necesar realizării investiției. Cu câteva condiții însă: să le fie amenajat accesul la drumul public și să fie făcute racorduri la toate utilitățile, pe cheltuiala primăriei. Tot primăria ar urma să plătească și documentația necesară.
Pentru ca donațiile să fie parafate, consilierii locali trebuie să-și dea acordul pentru „modificarea și completarea HCMLT 26 din 25 ianuarie 2017 pentru demararea procedurilor privind acceptarea donațiilor proprietarilor de terenuri pentru realizarea obiectivului de investiții «Amenajare drum de legătură între Calea Moșniței și DC149»”.
Studiul de fezabilitate pentru noua șosea a fost întocmit de SC Drum Proiectconsult SRL, care a estimat că ar fi nevoie de 19,4 milioane de lei, cu tot cu TVA, pentru investiție. Asta înseamnă aproape 4,4 milioane de euro pentru un drum făcut de la zero, de 1,5 kilometri lungime. Pe noua șosea ar trebui să se circule deja în opt luni de la începerea șantierului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!