Uniunea Europeană a aprobat acordarea a aproape zece milioane de euro pentru un studiu de fezabilitate în vederea construirii unei autostrăzi care să lege Timişoara de Pancevo. În ciuda acestui fapt, în toamnă la Timişoara, în urma unei întâlniri cu premierul sârb Vucic, Dacian Cioloş anunţa că în master planul pe transporturi nu există prevăzută realizarea unei asemenea autostrăzi, dar că guvernul va avea în vedere această opţiune. Iată că joi, Cabinetul Grindeanu a aprobat un memorandum prin care va fi susţinută punerea în aplicare a studiului de fezabilitate privind planificarea și proiectarea unui nou drum rutier de mare viteză între Timișoara și Pančevo.
Guvernul a aprobat în ședința de joi memorandumul privind negocierea și semnarea unui Protocol de cooperare între Guvernul României și Guvernul Republicii Serbia. Potrivit protocolului promovat de Ministerul Transporturilor, cele două guverne vor colabora pentru susținerea diplomatică și financiară a proiectelor de investiții legate de transport la frontiera comună dintre România și Republica Serbia, în special pentru construcția autostrăzii Timișoara – Vârșeț – Pančevo până în anul 2025, potrivit rezultatelor studiilor de fezabilitate.
Tronsonul dintre Pančevo și Vârșeț este recunoscut în lista unică de proiecte pregătite a Serbiei, iar execuția lucrărilor pentru sectorul de drum Timișoara – Moravița este cuprinsă în Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României, pe lista lungă a proiectelor din sectorul rutier, în prima perioadă de finanțare 2014-2020, cu suma de 29,5 milioane euro fără TVA.
Noul drum de mare viteză va contribui la conectarea coridorului rutier cu nodurile de cale ferată care tranzitează România și cu modulul fluvial care trece prin Ungaria, Serbia și România, reprezentat de Dunăre.
Construcția unei autostrăzi Timișoara – Pančevo va duce la creșterea incluziunii sociale și calității vieții în regiunea transfrontalieră, precum și dezvoltarea unitară a infrastructurii de transport capabilă să suporte traficul rutier de persoane și de marfă în punctele de trecere frontieră, prin intermediul realizării de noi conexiuni de transport.
Articole pe aceeași temă:
Dacian Ciolos: Master Planul nu prevede o autostrada intre Timisoara si Belgrad
Premierii Romaniei si Serbiei vor semna acordul pentru constructia autostrazii Timisoara – Belgrad
Autostrada spre Belgrad se va lega de A1 la nodul de la Remetea Mare
Citiți principiile noastre de moderare aici!