Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara a început, de luni, încasarea impozitelor pe clădiri, terenuri și mijloace de transport. Oamenii nu s-au mai înghesuit însă ca în alți ani la ghișee.
„Situaţia este ca în oricare altă zi normală de lucru. Noi ne bucurăm că cetăţenii municipiului Timişoara au înţeles că nu este cazul să te trezeşti cu noaptea în cap, că asta se întâmpla înainte… Sigur că dacă vii de pe la 3-4 e clar că la ora la care se deschid ghişeele e un volum de muncă destul de mare şi cetăţenii care aşteaptă sunt numeroşi. Însă lumea a înţeles că nu e cazul să vină cu noaptea în cap, că poţi să vii oricând la casierie şi în câteva minute ai plătit şi ai plecat. Asta nu înseamnă că nu avem încasări. Anul trecut am avut, de exemplu, record de încasări, am avut peste un milion de lei încasaţi în prima zi, în prima perioadă, şi totuşi n-a fost coadă. De regulă, în prima zi avem undeva la 3.000 de chitanţe eliberate. Avem peste 300.000 de contribuabili. Sunt peste 160.000 de proprietăţi şi impozitul se împarte pe cote, sunt proprietăţi unde sunt mai mulţi proprietari şi atunci este evident că din punct de vedere al contribuabililor avem mai mult de dublu decât numărul proprietăţilor”, spune şeful Direcţiei Fiscale, Adrian Bodo.
Persoanele fizice care plătesc cu anticipaţie impozitul pe întregul an până în data de 31 martie beneficiază de o bonificaţie de 10%. De asemenea, se păstrează facilităţile de anul trecut.
„Nu e nimic diferit. Beneficiază în continuare de scutiri cei care au avut facilităţi şi până acum, cei cu venituri mici, cei care se încadrează în categoria persoanelor cu handicap grav accentuat, revoluţionarii, deportaţii şi aşa mai departe. Singura condiţie este ca atunci când intri într-o astfel de categorie să depui o cerere şi documentele justificative şi beneficiezi de scutire începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care ai făcut acest demers, nu funcţionează de la sine, odată ce ai dobândit calitatea devii automat şi beneficiar al acestei prevederi”, mai explică Bodo.
Impozitele pot fi plătite, ca și în anii trecuți, la ghișeele Direcției Fiscale de pe Bulevardul Mihai Eminescu nr. 2B, de lângă sediul primăriei, la oficiile poștale sau online.
„Avem şi oficiile poştale, casieriile noastre, pentru cei care sunt cu alte taxe şi amenzi acum sunt şi aceste chioşcuri care sunt în staţiile de tramvai – şi acolo se pot plăti -, apoi avem sistemul on-line unde pot fi plătite şi amenzile şi impozitul – şi acest sistem începe să fie folosit mai mult decât până acum – este ghiseul.ro, sistemul naţional, care şi acela este utilizat. Avem mai multe posibilităţi faţă de cum îmi aduc aminte că era când am preluat această activitate, când am avut două ghişee, două casierii, şi cozile erau de vreo două ori în jurul primăriei, pe patru rânduri. Aia se numea coadă. Acum o cantitate mare de persoane se împrăştie pe mai multe locaţii şi cel mai important lucru este faptul că au înţeles, în timp, că nu e cazul să te trezeşti cu noaptea în cap şi că poţi să vii oricând să îţi achiţi impozitele şi nu stai decât câteva minute. De ce să stai cu orele, noaptea, în frig?”, a conchis şeful DFMT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!