Un cititor Tion.ro, Sebastian Ciocan, reprezentant al Consiliului Consultativ de Cartier Calea Lipovei, susține că a încercat în mai multe rânduri să ia legătura cu reprezentanții Primăriei Timișoara și cu cei ai Regiei Autonome de Transport în Comun, dar a fost ignorat. Acesta s-a plâns primăriei că troleibuzele M14 circulă goale, în timp ce oamenii nu mai au loc să urce în mijloacele de transport de pe linia 14, în anumite intervale orare. El consideră că și cei care au abonamente pe linia 14 ar trebui să poată circula, legal, cu linia M14, pe traseul comun. RATT spune că nu se poate.
„Adresez o sesizare în numele a sute de timișoreni care circulă zilnic pe această rută: de când s-a extins linia 14 de troleibuze s-a produs o isterie generală în circulația pe această linie. Troleibuzele M14 către Dumbrăvița circulă aproape goale în unele intervale, în schimb cele de pe linia 14 vin din ce în ce mai rar și foarte mulți oameni, în intervalul orar 13-19, nu pot urca din cauza hiper-aglomerației. E logic și firesc ca toți timișorenii care au abonament pe această linie 14 să poată circula până la capătul liniei urbane de pe strada Ion Ionescu de la Brad și cu troleibuzul M14”, ne-a scris Sebastian Ciocan.
Acesta susține că este normal ca oricine dorește să călătorească cu linia M14 în afara Timișoarei să se supună regulilor impuse de RATT, să aibă abonament special, și că oricum și înainte erau probleme legate de circulația troleibuzelor de pe linia 14, din cauza traficului.
„În numele cetățenilor cartierului Lipovei care circulă cu mijloacele de transport în comun ale RATT, facem apel la toate autoritățile competente din Timișoara să rezolve această situație nedorită. Nu putem pretinde în situația dată că s-a îmbunătățit ceva în cadrul mijloacelor de transport în comun, ci invers, producându-se o situație care a îngreunat și mai mult circulația călătorilor, punându-le în pericol siguranța în transportul în comun. Să nu așteptăm să se producă tragedii nedorite. În astfel de condiții nu putem avea pretenția ca Timișoara să fie considerată urbe europeană în adevăratul sens al cuvântului”, ne-a mai scris Sebastian Ciocan.
Reprezentanții Regiei Autonome de Transport în Comun Timișoara susțin că momentan nu se poate și că vor analiza cererea călătorilor.
„În momentul de față, conform înțelegerii între RATT, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița, aceasta este regula, ca pe troleibuzele M14 să se poată circula cu abonament dedicat sau abonament general. RATT ia în considerare propunerea călătorilor și va analiza această posibilitate, împreună cu celelalte părți, iar dacă se va impune, va fi pusă în practică, adică călătorii cu abonamente pe linia 14 să poată circula pe traseul comun cu M14, mai exact de la Ion Ionescu de la Brad, până pe Barițiu”, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al RATT.
Rămâne de văzut ce decizie vor lua specialiștii regiei și dacă până la urmă vor conta nemulțumirile timișorenilor.
UPDATE. Problema troleibuzelor 14 si M14, rezolvata de Tion.ro: se poate circula cu abonament comun
Articole pe aceeași temă:
Cu troleibuzul pana la Dumbravita, de saptamana viitoare
Inaugurare marca Primaria Timisoara: Robu merge cu troleibuzul la Dumbravita, calatorii inca nu
Curg plangerile pentru linia de troleibuz M11, care leaga Timisoara de Ghiroda
Citiți principiile noastre de moderare aici!