„În data de 2 noiembrie a fost depus pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) anunţul de intenţie privind reabilitarea şi reconstrucţia tramvaielor. Documentaţia a fost finalizată, ea a fost trimisă către ANRMAP (n.r. – Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice), se aşteaptă ca în următoarele zile să fie publicată pe SEAP (…) Probabil am putea avea un câştigător la începutul lunii februarie anul viitor. Formula de achiziţie este aceea a unui acord cadru pe o perioadă de 4 ani, patru contracte subsecvente. Numărul maxim de tramvaie care poate fi reabilitat este de 30, iar sursa de finanţare este bugetul local. Se oferă spre licitaţie reabilitarea, sau costurile vor fi legate de reabilitarea unui tramvai, aceasta este suma care se licitează, urmând ca în funcţie de disponibilităţile bugetului local să fie reabilitat un număr de tramvaie în fiecare an din cei patru”, a explicat, marţi, viceprimarul Dan Diaconu.
Reprezentanţii municipalităţii dau asigurări în continuare că un tramvai second-hand reabilitat va arăta la fel ca unul nou şi va şi oferi condiţii de confort ridicate. Autorităţile au stabilit ce modificări vor fi aduse tramvaielor vechi de trei-patru decenii care circulă la ora actuală pe străzile Timişoarei.
„Se licitează un set de lucrări aferente unui tramvai, asta înseamnă caroserie, înlocuire de motor electric, uşi, echipamente de tracţiune, sisteme de iluminare, scaune pentru pasageri şi aşa mai departe. Sunt condiţii pe care le-am impus în caietul de sarcini, legate atât de funcţionalitate, cât şi de siguranţă în exploatare. Vor avea şi climatizare, încălzire în scaune, dacă este să vorbim despre confort, reamenajare totală a caroseriei, se vor face intervenţii la sistemul de frânare, vor fi camere de supraveghere în interior şi în exterior, reducerea consumului de curent este unul dintre elementele importante, pentru că se trece la un motor asincron”, a mai declarat Diaconu.
Directorul RATT, Ioan Goia, afirma recent că modernizarea unui tramvai este estimată la 700.000-800.000 de euro. Primele tramvaie ar putea fi reabilitate în anul 2014.
Citiți principiile noastre de moderare aici!