Locuitorii satelor timişene care făceau naveta spre şi dinspre Timişoara au aşteptat marţi, la primele ore ale zilei, degeaba, să vină trenurile. Toate cursele operate de compania privată de transport feroviar Regiotrans au fost oprite. Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română – ASFR a efectuat o serie de controale la materialul rulant al companiei, descoperind numeroase probleme tehnice. Acestea au dus la ridicarea certificatului de siguranţă feroviară, implicit la întreruperea activităţii.
„Vă informăm faptul că, urmare adresei nr. 2120/294/16.03.2015 emisă de A.S.F.R., REGIOTRANS SRL este obligată să întrerupă activitatea de transport feroviar de călători, începând cu data de 17.03.2015 şi până la o dată pe care o vom comunica în timp util”, au anunţat cei de la compania braşoveană.
Aceasta opera şi în Banat numeroase curse, mai ales locale, prin care navetiştii aveau acces la un operator alternativ, chiar la preţuri bune.
„Da, este adevărat, începând cu ora 0, toate cursele operate de Regiotrans pe raza regionalei noastre au fost oprite”, ne-a declarat Alexandru Simu, directorul Regionalei CFR Timişoara.
Autoritatea Feroviară a descoperit mai multe probleme tehnice la garniturile acestei companii. Regiotrans şi-a pierdut certificatul de siguranţă după ce au fost descoperite probleme tehnice la 29 de automotoare. Compania are un parc rulant de 222 de automotoare, locomotive şi vagoane. Controalele au avut loc în ultimele două săptămâni. În aceste condiţii, compania are două variante: să ceară un nou certificat de siguranţă şi să scoată automotoarele cu probleme din circulaţie sau să repare problemele şi să ceară apoi un nou certificat de siguranţă.
La ora actuală, grupul de firme Regiotrans Braşov are peste 3.000 de angajaţi şi operează pe aproape 50 de linii feroviare, totalizând peste 2000 kilometri, luate în concesiune, în peste 20 de judeţe.
Compania Regiotrans opera de la Timişoara numeroase rute locale şi regionale. De aici porneau curse spre Jimbolia, Reşiţa, Giarmata, Cruceni, dar şi de la Periam spre Arad, de la Liebling, iar toate aceste trenuri au fost oprite.
Călătorii, cei mai afectaţi
Desigur, cei mai afectaţi au fost călătorii, care s-au trezit că nu mai puteau ajunge fie la locul de muncă, fie la şcoală.
„Eu ce să fi făcut în condiţiile astea? M-am trezit în faţa faptului împlinit. Aveam de mers la lucru, aşa nu am mai avut cu ce, m-am dus cu ocazie şi normal că am întârziat. Ce au cu ei? Trebuia să le dea mai mult de lucru la ăia vechi. Aici măcar era curat în vagoane, plăteai biletul şi ajungeai la oraş, acum iar o să mergem cu trenurile ale murdare, cu naşu”, am aflat de la George, un locuitor din Giarmata care face naveta la Timişoara.
Conform unor surse, compania CFR Călători s-ar putea să ofere două trenuri care să acopere, de la ora 16, direcţia Timişoara – Jimbolia. Din păcate, pe restul rutelor nu se ştie când se va putea rezolva ceva.
Afectată este şi CFR Infrastructură, deoarece Regiotrans plătea lunar o sumă bună pentru utilizarea infrastructurii, îngrijea haltele şi gările pe care le avea pe rutele închiriate. Acum aceşti bani vor dispărea, iar cheltuielile CFR vor creşte.
Citiți principiile noastre de moderare aici!