Reprezentanţii municipalităţii au prezentat la începutul lunii traseul pe care ar urma să circule cele două minibuze turistice achiziţionate în cursul verii. Traseul a fost propus de RATT şi a primit aviz favorabil în Comisia de circulaţie de la nivelul primăriei.
Maşinuţele ar urma să plece din centru, de la Catedrală, să facă un ocol pe la bazare, pe bulevardul Brâncoveanu, să treacă prin Piaţa Bălcescu, prin Piaţa Traian şi pe lângă Pădurea Verde, iar de acolo să se întoarcă în centru.
Concret, traseul propus a fost: Catedrala Mitropolitană (staţia autobuzului 33) – Splaiul Tudor Vladimirescu – bd. 16 Decembrie 1989 – bd. Constantin Brâncoveanu – str. Ciprian Porumbescu – Piața Nicolae Bălcescu – bd. Mihai Viteazu – str. 20 Decembrie 1989 – bd. I.C. Brătianu – bd. Revoluției din 1989 – bd. 3 August 1919 – Piața Traian – str. Ștefan cel Mare – str. Iepurelui – str. Baba Dochia – str. Andrei Șaguna – Calea Dorobanților – Aleea Pădurea Verde – str. Avram Imbroane – bd. Take Ionescu – str. Martin Luther – bd. I.C. Brătianu – str. 20 Decembrie 1989 – bd. C.D. Loga – bd. Regele Ferdinand – Piața Regina Maria – bd. Regele Ferdinand – Catedrală.
Primarul Nicolae Robu a apucat în cele din urmă să studieze traseul şi a afirmat, marţi, că ar trebui modificat. Şi asta, nu pentru că turiştii ar putea să vadă clădiri istorice într-o stare jalnică prin Fabric de exemplu, ci din cauza… turnuleţelor care există pe unele artere cuprinse în circuit.
„Cred că o să se modifice, pentru că eu nu-mi doresc ca traseul pe care îl oferim turiştilor să fie unul al turnuleţelor (…) să oferim aceste turnuleţe kitschoase. Sunt o componentă care din păcate există, dar care există la o scară foarte redusă în oraş. Eu vreau să arătăm vizitatorilor ce are Timişoara mai frumos mai modern”, a explicat primarul.
Partea bună este că autorităţile au reuşit măcar să înmatriculeze cele două maşinute electrice, care au sosit la Timişoara încă de la începutul lunii august. Nu de alta, dar a venit toamna, s-au instalat ploile şi în curând se va lăsa frigul, iar minibuzele nu au geamuri… Delegat să se ocupe de aceste vehicule a fost city-managerul Sorin Drăgoi. Administratorul public estimează că cele două minibuze ar putea fi puse în circulaţie săptămâna viitoare.
„Ele sunt înmatriculate, sunt date la RATT. Am avut o discuţie cu doamna Monica Sere, vicepreşedintele ghizilor în zona Banatului, care a venit cu o propunere să facem un traseu cultural. Eu cred că săptămâna asta toate lucrurile se definitivează şi de săptămâna viitoare vor fi puse pe traseu”, a concluzionat Drăgoi.
Oricum, Robu a afirmat că după ce va fi reabilitat centrul istoric al oraşului traseele vor fi regândite, astfel încât turiştii şi timişorenii doritori să se poată plimba cu minibuzele pe noile străzi pietonale din Cetate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!