Devenită deja subiect de dispută politică, centura de ocolire a Timişoarei primeşte noi explicaţii de la nivel central. Cătălin Drulă, consilier guvernamental în cabinetul Cioloş exact pe tema infrastructurii, afirmă că proiectul centurii oraşului de pe Bega este inclus pe finanţare în actualul ciclu de finanţare, cu un cu totul alt orizont decât cel despre care se discută, adică în anul 2022. Brambureala de la Bucureşti, acolo de unde se decide cine şi ce primeşte ca finanţare, este susţinută şi de un document oficial, un răspuns trimis de Compania de Drumuri unui cetăţean, publicat de pagina de Facebook “Vrem centură pentru Timişoara”, care spune negru pe alb că noua bucată de centură a oraşului va fi finanţată, dar în ciclul de finanţare 2020 – 2030.
De cealaltă parte, Drulă spune tot pe Facebook că, de fapt, în Master Plan centura timişoreană e prevăzută la finanţare mult mai devreme, pe actualul ciclu de finanţare.
„Pentru că am primit foarte multe întrebări pe această temă, vreau să fac o clarificare: Centura Timișoara este finanțabilă din fonduri europene și programată în actualul ciclu de investiții, 2014-2020. Așa prevede Master Planul adoptat săptămîna trecută de guvern. Puteți consulta aici, în documentul intitulat Anexa, secțiunea 10.16, la pagina 92 în tabelul intitulat Capitolul VI, finanțare din Fondul de Coeziune. Știu că au apărut alte informații în presă plecând de la un răspuns emis de CNADNR: proiectul era identificat ca fiind în Anexa 10.17, adică cu implementare după 2022 – el este de fapt în Anexa 10.16, așa cum poate verifica oricine în documentul menționat”, conform consilierului guvernamental.
Drulă, solicitat să se alăture echipei guvernamentale tehnocrate după succesul avut cu Asociaţia Pro Infrastructura, anunță şi ce va urma în realizarea acestui proiect.
„Ce urmează: faza de pregătire a proiectului (studiu și proiect tehnic) și apoi execuția lucrărilor. Vom discuta cu ministerul și cu autoritățile locale despre un calendar mai precis în următoarele săptămîni și vom reveni cu detalii”, a mai afirmat consilerul Cabinetului Cioloş.
Ulterior acestei postări, Cătălin Drulă revine şi insistă că prioritizarea acestei centuri are loc în această perioadă, nu peste zece ani.
„UPDATE: Ca să fie clar, Master Planul nu e făcut de mine sau după bunul plac al acestui guvern. Este un document strategic în care proiectele sunt prioritizate după funcții-scor, trafic, cost, elaborat de o echipă din Min. Transporturilor cu ajutorul unui consultant extern și cu luarea în considerare a observațiilor primite la dezbaterile publice. În legătura cu Centura Timișoara, văzînd discuțiile și întrebările din spațiul public, m-am uitat pe Master Plan și am văzut că de fapt este prioritizată acum , nu peste 10 ani. Sper că acum lucrurile sunt clare.”, mai precizează Drulă.
Vă reamintim că, sâmbătă, la Timişoara, primarul Nicolae Robu a convocat un miting de protest la care cetăţenii oraşului să ceară realizarea investiţiei care va putea scoate din oraş camioanele grele.
UPDATE. Ministerele aduc lămuriri, totuşi centura intră în lucru pe actualul ciclu financiar
Reprezentantul guvernamental a prezentat un nou update la postarea de pe Facebook referitoare la centura Timişoarei. Cătălin Drulă a anunţat că a solicitat lămuriri la ministerele implicate şi că lista proiectelor finanţabile este cea care include şi Centura Timișoara, cu aplicare în ciclul financiar 2014-2020, și „care, de altfel, va fi anexată și la Programul Operațional Infrastructură Mare. Scenariul care a indus confuzie și care apare la pagina 120 nu mai este cel de lucru”, afirmă consilierul guvernamental!
Articole pe aceeași temă:
Sambata se iese in strada pentru centura Timisoarei. Robu a stabilit ora exacta si locul
Citiți principiile noastre de moderare aici!