Oficialii Primăriei Timişoara au fost, miercuri, într-o vizită pe şantierul de la Michelangelo, pentru a vedea cum se prezintă lucrările la pasaj şi la pod. Deşi circulaţia a fost închisă, pietonii traversează în continuare nestingheriţi şantierul. Chiar şi copiii sunt lăsaţi să treacă în voie pe lângă grămezile de pământ şi suprafeţele excavate, printre muncitori şi materiale de construcţii. Maşinile nu mai au însă acces în zonă.
„A trebuit să închidem din nou traficul în zona Michelangelo pentru că acum se lucrează la realizarea variantei finale de traversare pe axa Sud-Nord. Ceea ce am avut până acum, din decembrie, de cinci luni, a fost o soluţie improvizată, provizorie. Suntem acum într-un moment foarte important, în care pe pod trebuie să se toarne asfaltul în varianta finală (…) Se va lucra, în apropierea subpasajului propriu-zis, în subteran, şi la anumite conducte. În acea zonă nu au putut fi schimbate conductele până acum, pe o distanţă de circa 60 de metri, pentru că s-ar fi încurcat celelalte operaţii tehnologice. În perioada următoare se va face în plus asfaltarea de protecţie a hidroizolaţiei de pe planşeul subpasajului, se va pune umplutură lângă zidurile subpasajului, astfel încât să se poată realiza sensul de circulaţie Sud-Nord în varianta finală”, a explicat primarul Nicolae Robu.
O altă lucrare cuprinsă în proiect şi care urmează să fie abordată, potrivit autorităţilor locale, vizează realizarea unei staţii de epurare a apei în zonă.
Edilul-şef estimează că peste o lună se va putea deschide din nou circulaţia pe relaţia Sud-Nord, pe varianta finală. Reprezentanţii municipalităţii spun că se va lucra inclusiv noaptea în zonă, având în vedere că lucrarea trebuie terminată până în 29 septembrie.
„Lucrările care trebuie efectuate sunt complexe şi necesită circa patru săptămâni. Să sperăm că va fi vreme bună. Am promisiuni că se va lucra şi noaptea de către o parte dintre echipele care au de lucru aici. După o lună deschidem circulaţia pe patru benzi, în varianta finală, peste subpasaj. Acela va fi momentul în care va fi o uşurare foarte mare pentru toţi timişorenii (…) Se va deschide pe axa Sud-Nord complet, pe varianta finală. Rămâne de lucru la partea subterană, dar acolo nu mai sunt operaţii complicate, se dislocă pământ, toată structura de rezistenţă va fi realizată (…) În următoarele două săptămâni, dacă vremea va fi corespunzătoare, se va finaliza absolut toată structura de rezistenţă şi pentru partea descoperită – pentru partea acoperită este gata -, înspre Universitatea de Vest. Se atacă şi acea porţiune. Ce rămâne, începând de circa o lună încolo, până la sfârşitul lunii septembrie, este lucrul doar la subpasajul propriu-zis, la dislocarea pământului din interiorul structurii de rezistenţă, realizarea în final a fundaţiei şi asfaltarea părţii care trece prin subteran. Pe axa Est-Vest nu se va putea circula, chiar dacă zona centrală va fi făcută şi cu căile de circulaţie, din cauză că va fi pământ dislocat”, a mai declarat Robu.
Nu la fel de optimist este Valentin Martinov, directorul tehnic al societăţii Drumuri Municipale, una dintre firmele care desfăşoară lucrări în zonă, alături de CCCF Drumuri şi Poduri, Instgat şi Cons Electrificarea Instal. „Sperăm ca în două luni să se dea drumul la trafic”, a afirmat Martinov, care nu a putut spune câţi oameni are SDM pe şantier. Robu a explicat apoi că se va face tot posibilul pentru ca traficul să fie reluat într-o lună, dar că s-ar putea să fie nevoie… de două luni.
Primarul estimează că, din punct de vedere tehnic, lucrările la pasajul subteran sunt realizate în proporţie de 70% la ora actuală.
„Din punct de vedere tehnic lucrările sunt realizate în proporţie de cel puţin 70%. Din punct de vedere financiar circa 50%, pentru că ultimele operaţii sunt foarte costisitoare – asfaltarea costă mult, asfaltul este foarte scump. Sunt operaţii mai uşor de realizat, dar care costă mai mulţi bani”, a concluzionat Robu.
Articole pe aceeași temă:
Atentie, se inchide din nou circulatia in zona Michelangelo!
Citiți principiile noastre de moderare aici!