Licitația pentru găsirea unei firme care să asfalteze arterele cu piatră cubică ar urma să fie lansată… în curând, a anunțat, marți, primarul Timișoarei.
„Suntem în măsură să dăm drumul acum, s-a ajuns la Serviciul Achiziții, procedurii licitației pentru contractarea executantului lucrării de modernizare a străzilor din piatră cubică din municipiul Timișoara. Am vorbit despre asta, dar trebuia parcursă întâi etapa studiului de fezabilitate. Așa cum știm, sunt 14 străzi care vor intra în proiectul respectiv. Ne dorim ca totul să meargă cât mai repede, astfel încât să putem face intervențiile de rigoare, însă nu putem ști când anume, pentru că știți foarte bine că procedurile de licitație nu sunt sub controlul nostru. Banii, peste 14 milioane de lei, provin de la bugetul local, iar durata, cu tot cu proiectare, este estimată la nouă luni, pentru toate cele 14 străzi”, a declarat Nicolae Robu.
Proiectul tehnic a fost realizat deja, iar primăria a încheiat și licitația pentru diriginții de șantier. Pentru a putea începe lucrările e nevoie însă de o firmă constructoare, care să se ocupe de toate cele 14 străzi deodată. Potrivit reprezentanților primăriei, va fi o singură licitație pentru toate arterele.
Este vorba despre străzile Argeş (delimitată de Mitropolit Varlaam şi Cluj), Dr. Ioan Mureşan (tronsonul cuprins între Salcâmilor şi Drubeta), Ludwig van Beethoven (între C.D. Loga şi Mihai Eminescu), Mitropolit Varlaam (între Aurel Cândea şi 1 Decembrie), Putna (delimitată de Ion Vidu şi Mitropolit Varlaam), Remus (delimitată de Braşov şi Romulus), Sfânta Rozalia (între Remus şi Mihai Viteazu), Sorin Titel (delimitată de Victor Babeş şi Protopop Gh. Dragomir), Topliţa (delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş), Virgil Madgearu (între Mihai Viteazu şi Filaret Barbu), Bela Bartok (între Victor Babeş şi Argeş), Filaret Barbu (delimitată de str. Sfânta Rozalia şi Braşov), Arcidava (în jurul Parcului Arcidava, până la străzile Mureş şi Ulpia Traiana) şi Romulus (între Gh. Doja şi Sfânta Rozalia).
„Știm că au fost multe discuții pe acest subiect. Este vorba despre străzi care sunt relativ apropiate de zona centrală a orașului și unde sunt denivelări cumplite, sunt gropi, unde trotuarele sunt impracticabile, la fel cum sunt în bună măsură și carosabilele. Nu este vorba despre o zonă monumentală așa cum este zona din centrul istoric al orașului, există câte o clădire de patrimoniu în acest areal. Nu se justifică păstrarea acestui mod de amenajare a carosabilului și a trotuarelor, cu piatră cubică, și, prin urmare, se trece la o modernizare a acestor străzi care au fost uitate de lume, unde nu s-a intervenit de ani și ani de zile”, a mai spus Robu.
Potrivit edilului-șef, piatra cubică va ajunge în depozitele RATT și va fi folosită în cadrul proiectului Cetate 2, care prevede amenajarea mai multor străzi din zona istorică a orașului.
„Piatra cubică va fi păstrată, așa cum s-a întâmplat și cu cea scoasă în perioada administrațiilor anterioare, va fi folosită după necesități pe viitor. Ea va fi inventariată”, a conchis Robu.
Estimările din studiul de fezabilitate arată că ar fi nevoie de 14,6 milioane de lei, fără TVA, pentru asfaltarea celor 14 artere, ceea ce înseamnă aproape 4 milioane de euro, cu tot cu TVA.
Rămâne de văzut în cât timp va fi lansată licitația și când va fi gata, mai ales că alte două licitații derulate de Primăria Timișoara – pentru lărgirea Pasajului Jiul și pentru amenajarea străzii Chimiștilor – au fost contestate în ultimele clipe și procedurile ar putea fi reluate.
Alte articole pe aceeași temă:
Peste 3 milioane de euro pentru asfaltarea vechilor strazi cu piatra cubica din Timisoara
Pro sau contra asfaltarii strazilor cu piatra cubica din Timisoara. Nicolae Robu: Este o urgenta
http://www.tion.ro/peste-3-milioane-de-euro-pentru-asfaltarea-vechilor-strazi-cu-piatra-cubica-din-timisoara/1574251
Citiți principiile noastre de moderare aici!