Vaporașele, șapte la număr, nu pot circula deocamdată pentru că nu există încă varianta legală ca ele să fie integrate în sistemul de transport în comun. Pot face doar ture de agrement, nu pot fi folosite, deocamdată, pentru transportul în comun. Trebuie ca Administraţia Apelor să intre într-o structură împreună cu primăria pentru ca vaporașele să primească „verde” pe Bega și să devină, practic, un fel de „tramvaie pe apă”. Titu Bojin spune că în primul rând va trebui să se clarifice cine se ocupă de circulaţia vaporaşelor.
„Cred că nu are nicio legătură cu activitatea RATT, va trebui să se constituie o societate, probabil în jurul Apelor Banat. Asigurarea nivelului de apă pentru ceea ce înseamnă circulaţia vaporaşelor este un lucru care aparţine de Apele Române. Sper ca împreună cu primăria să găsim modalitatea cea mai bună pentru ca, începând din primăvara anului 2017, vaporaşele să poată circula. Nu se pune în discuţie doar circulaţia vaporaşelor pe tronsonul timişorean al Begheiului, ci trebuie să vedem mai larg. Asigurarea nivelului de apă pentru circulaţia în Timişoara începe de la Barajul Surduc şi de la izvoarele Begheiului. Nu putem discuta despre activităţi secţionate, noi avem obligaţii ca apa din Bega, la ieşirea din ţară spre Serbia, să aibă anumite calităţi pe care să le asigurăm în graniţă, inclusiv un anumit debit pe care trebuie să-l aibă la frontieră”, a spus consilierul județean Titu Bojin.
Conform lui Bojin, mai trebuie îndeplinite unele condiții până când vaporașele pot intra în circulație. Mai trebuie făcute staţii de alimentare pentru vaporaşe, staţii de descărcare pentru reziduurile adunate pe vapoare, trebuie formată o echipă de intervenţie în cazuri nedorite.
Articole pe aceeași temă:
Plimbarile cu vaporasele pe Bega, ilegale pentru moment. Au uitat sa verifice legislatia
Se complica lucrurile in cazul vaporaselor cumparate de RATT. Robu: Deocamdata nu avem solutie
Citiți principiile noastre de moderare aici!