Reprezentanţii municipalităţii ne-au prezentat, miercuri, o situaţie cu privire la stadiul lucrărilor la Complexul rutier Michelangelo – amenajarea pasajului rutier subteran şi reabilitarea podului – şi spun că aceste lucrări, care au început în primăvară, ar fi realizate în proporţie de aproape 50% în acest moment.
„Conform graficului de execuţie a lucrărilor, asocierea de firme SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL, SC Drumuri Municipale Timişoara SA, SC Instgat SRL, SC Cons Electrificarea Instal SRL a realizat până în prezent lucrări în procent de 48,55%, şi anume: reţele de termoficare finalizate în lungime de 1.780,00 m, reţele alimentare cu apă finalizate în lungime de 3.017,00 m, reţea gaze naturale finalizată în lungime de 128,00 m, reţea de canalizare menajeră finalizată în lungime de 290,00 m, reţea de canalizare pluvială realizată parţial, s-au finalizat pereţii mulaţi, s-au realizat 30,00 m de banchetă şi pozate grinzile pe lungimea aferentă (pentru deschiderea traficului pe relaţia N-S), s-au terminat lucrările de ridicare a tablierului la pod, în acest moment sunt realizate cofrajele în vederea turnării betonului, şi s-a realizat curăţirea şi ungerea aparatelor de reazem”, potrivit managerului de proiect, Culiţă Chiş, şeful Direcţiei Tehnice a Primăriei Timişoara.
Nimeni din primărie nu se aventurează însă să prezinte un termen exact pentru redeschiderea circulaţiei în zonă. Şi asta, chiar dacă primarul afirma, în urmă cu aproximativ o lună, că există şanse ca şoferii să poată circula din nou prin zona Michelangelo din noiembrie. „Lucrările la subpasajul pe care-l realizăm în zonă merg foarte bine şi în perioada 1-15 noiembrie avem toate şansele să facem ceea ce, după graficul iniţial al lucrărilor, ar fi trebuit să se întâmple abia în primăvară şi anume: deschidem circulaţia peste pod şi peste noul subpasaj pe axa sud-nord”, declara Robu în 8 octombrie. Primarul nu a putut fi contactat, miercuri, pentru a ne răspunde la întrebări pe această temă.
Nici constructorul nu poate spune cu exactitate când va fi reluat traficul, dar preconizează că acest lucru s-ar putea întâmpla după jumătatea lunii.
„E totul cofrat, numai să turnăm betonul, şi la pod, şi la pasaj. Depindem şi de lucrabilitatea betonului în timp, betonul trebuie lăsat să lucreze, depindem şi de condiţiile meteo, pentru că dacă plouă nu putem avansa. O astfel de lucrare nu este ca o lucrare de amenajări interioare, ziua este mai scurtă acum. Cu redeschiderea circulaţiei că n-o fi 15 noiembrie, dar după 20… După jumătatea lunii preconizez că se va putea deschide, dar un termen exact nu pot da. Nu putem să ne permitem să dăm lucrarea peste cap. Nu vreau să dau cu subsemnatul după”, spune şeful de şantier de la CCCF, Marius Scorobete.
Proiectul pe fonduri europene trebuie finalizat până în august 2014.
Citiți principiile noastre de moderare aici!