Vești bune de la București, unde zilele trecute a fost aprobată finanțarea nerambursabilă pentru parteneriatul dintre Ministerul Dezvoltării Regionale și Primăria Timișoara, respectiv Primăria Brașov, pentru achiziția a 56 de autobuze electrice.
Pentru Timișoara se vor cumpăra 44 de autobuze electrice de cca. 18 m, cu 15 stații de încărcare rapidă și 44 de stații de încărcare lentă. Ordinul ministrului a fost semnat la 1 octombrie, astfel că Timișoara se poate baza pe bani europeni pentru noi mijloace de transport. Proiectul cuprinde și Primăria Brașov, pentru care MDRAP cumpără 12 autobuze cu patru stații de încărcare rapidă și 12 de încărcare lentă.
Licitația a fost lansată încă din februarie, pe două loturi, iar trei firme s-au arătat curioase să livreze mijloace de transport electrice Timișoarei și Brașovului: New Kopel Car Import/ Shlomo Motors LTD (terț) – importatori israelieni ai autobuzelor BYD din China, Bozankaya Otomotiv Mak. Iml. Ith. Ve Ihr A. Ș. din Turcia și Solaris Bus & Coach din Polonia. Toate firmele se laudă cu autobuze sustenabile care circulă deja pe străzile marilor orașe din Europa.
Ofertele sunt încă la faza de evaluare, iar firma câștigătoare a licitației va trebui să livreze autobuzele electrice Timișoarei în 48 de luni de la semnarea contractului, adică cel târziu 2024 dacă abia la anul va fi semnat contractul.
Conform licitației, valoarea estimată a contractului pentru cele 44 de autobuze articulate destinate Timișoarei este de 157 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 33 de milioane de euro, la care se adaugă și 15 stații de încărcare rapidă – 8,92 mil. lei cu TVA și 44 stații de încărcare lentă – 6,5 mil. lei cu TVA. Vorbim despre sume estimate pentru aceste achiziții, valoarea finală a acestora urmând să o aflăm abia după finalizarea licitațiilor.
Valoarea totală a proiectului semnat de MDRAP este de 226,186 milioane lei, din care 160,52 milioane bani nerambursabili din fonduri europene, 24,45 milioane de la bugetul de stat și câte 2% de la Primăria Timișoara și Primăria Brașov.
La Cluj circulă deja de anul trecut autobuze electrice de 12 metri, produse de Solaris cu 620.000 de euro bucata. Primăria de acolo a reușit să atragă fonduri elvețiene pentru achiziționarea mijloacelor de transport.
Articole pe aceeași temă:
E oficial! Ministerul Dezvoltării cumpără 44 de autobuze electrice pentru Timișoara, cu 33 mil. euro
Trimite articolul
X“voma”, nu “vom”
BRAVO ROBU !!!Asta inseamna sa fii primar adevarat,ai votul meu !astia care o dau in voma sunt cu galbeaza,de prin Cuntz ,Ciarda Rosie,n-au nicio treaba cu Timisoara !
La o prima documentare BYD ar fi solutia buna, asta pentru ca din pacate Romania nu mai face nici autobuze.
Robu e de vina!
In 2024 Mobu va fi primar la Jebel si va intra in Timisoara doar pentru evaluarile periodice de pe Corbului si vizitele la coafor.
44 de autobuze = 44 de spagi. Ne trebuie autobuze, gata, nu mai avem autobuze in plus de inchiriat altor orase?
Multi nu citit articolul. Ca vin autobuze electrice din bani europeni e ok. Nu inteleg de ce de 18 m? Mai ales ca avem niste benzi ingustate…. Ar trebui mai scurte si mai vioaie. Uitati-va la ramele pe care le avem, is pe jumatate goale.
Și sunt înmatriculabile ?? Întreb pentru un prieten .
AOLEU!!!! Fugiti repede , vedeti cum a inghetat Bega !!
Pariu ca turcii vor castiga? 😉
Is bune ca sunt de 18 m. Unele de 100 m nu exista? Ca la cum circula goale si cat de inguste a facut robu benzile eu zic sa fie cat mai mari ca sa fie subventia din banul public cat mai mare catre stpt!
Daca tot ia autobuze sper si la introducerea unei taxe de intrare in timisoara si a inca unei taxe de intrare in zona centrala ca sa fie fortat omul sa lase masina acasa sa circule cu transportul in comun!
VIVA TROTINETELE DE JUMA DE MELEON DE EUROI, LIGHEANELE CU MOTOR CE SE PLIMBA AIUREA DIN BANII NOSTRI, REABILITARILE DE PODURI CU 10 MILOANE DE EUR (PRET DE POD NOU)! TRAIASCA ROBETELE SI SPAGILE TURCESTI! LA MAI MARE/MULT SI GEABA!