Consilierii locali vor adopta, marți, un proiect de hotărâre privind acordarea de despăgubiri pentru un teren de 609 metri pătrați, teren afectat de Inelul IV de circulație, situat pe str. Armoniei nr. 28. Vorbim despre 40.000 de euro.
Inelul IV este ultimul inel al orașului, înainte de centura de ocolire. Se lucrează acum la un prim tronson, susțin reprezentanții municipalității, între strada Măcin și strada Constructorilor, un drum de 1,6 kilometri, care va avea inclusiv trotuare și piste de biciclete.
Lucrările la Inelul IV de circulaţie al Timişoarei au început în timpul fostei administraţii, când au fost amenajate câteva tronsoane de drum, dar s-au oprit în zona Pădurii Verzi.
„Prin acest proiect vom crea un traseu de trafic de la AEM, din sensul giratoriu, prin partea de est a orașului, până la intersecţia cu Calea Lipovei și de acolo, prin partea de nord, înspre vest, până în Dâmbovița. O parte din acest traseu este circulabil în momentul de față, altă parte există, dar într-o formulă care nu este satisfăcătoare și va trebui supusă unei modernizări, iar o altă parte nu există și va intra în lucru (…) Noi ne-am dori ca până în 2016 pe vremea asta să avem finalizat un nou tronson și estimăm că până în 2018 tot Inelul IV va fi funcțional”, explica primarul Nicolae Robu în luna iunie a anului trecut.
Iată că planurile s-au schimbat puțin și oficialii instituției de pe C.D. Loga susțin că inelul va fi circulabil, în formulă completă, cu tot cu pasajul subteran care se va construi la Solventul, abia din 2030.
„Se lucrează de la strada Avram Imbroane (n.r. Măcin) până la strada Constructorilor. Acum se modifică proiectul, ca să nu mai fie multe exproprieri. Se lucrează la studiile de fezabilitate, pe Inelul IV sunt mai multe tronsoane”, au spus reprezentanții primăriei pentru tion.ro.
Potrivit specialiștilor din primărie, proiectul este împărțit în mai multe secțiuni: de la AEM la Calea Lugojului, de la Calea Lugojului la Avram Imbroane, de la Imbroane la Constructorilor, de la Lipovei la Armoniei, până la Calea Aradului, de la Calea Aradului la Torontalului (n.r. SF + PT în lucru), de la Torontalului la Grigore Alexandrescu (n.r. unde sunt deja două benzi), de la Grigore Alexandrescu până la Solventul (n.r. inclusiv pasajul subteran care ar urma să fie construit în zonă) și de la Solventul la Dâmbovița.
„Estimăm că până în 2030 va fi gata tot, cu tot cu pasajul subteran de la Solventul, cu podul peste Bega… încă mai sunt probleme cu situația juridică a terenurilor”, au conchis oficialii primăriei.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Drumuri Municipale, Instgat SRL și Cons Electrificarea Instal, care a câștigat licitația primăriei. Pentru tronsonul Măcin – Constructorilor, valoarea lucrărilor este de 6 milioane de lei fără TVA, în condițiile în care valoarea estimată era de 11,8 milioane de lei, tot fără TVA.
Articole pe aceeași temă:
Un nou tronson din Inelul IV de circulatie al Timisoarei intra in lucru: un drum de 1,6 km
Inelul IV de circulatie al Timisoarei, pana in 2018. Unde incepe santierul anul acesta?
Citiți principiile noastre de moderare aici!