Conform Legii 196/2018 privind înființarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, administratorii trebuie să îndeplinească mai multe condiții în termen de 12 luni de la intrarea în vigoare, printre care să aprobe un regulament al condominiului și să obțină un certificat de calificare profesională.
Reprezentanții Primăriei Timișoara, cei care emit atestate pentru administratorii de imobile, spun că, deși legea este de anul trecut, abia anul acesta s-a dat un ordin prin care a fost modificat standardul ocupațional al administratorilor de condominii.
Mai exact, în luna aprilie a fost emis ordinul 635/1.348/2019, care a redenumit ocupația „administrator imobile” cu „administrator de condominii”. Apoi, în mai a fost modificat standardul ocupațional al acestora.
„În acest moment, administratorii care au fost atestați după vechea lege trebuie să facă un curs de 720 de ore la firme acreditate după noul standard. După obținerea certificatului de calificare profesională, trebuie să vină la primărie cu dovada și li se dă automat atestatul. Doar noii administratori trebuie să susțină cursul și apoi să vină să dea examen de atestare la primărie”, ne-au spus reprezentanții municipalității.
În acest moment, în Timișoara, doar două școli pot ține aceste cursuri de calificare profesională, ambele fiind în curs de acreditare: Eurotraining și FALT. Eurotrainig mai are, însă, doar un mic pas până la obținerea tuturor actelor necesare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!