Modelele Dacia canibalizeaza vanzarile la modele Renault cu dotari superioare si cu preturi mai mari. Jurnalistii de la The Wall Street Journal sustin ca preturile scazute ale modelelor Dacia si ajutoarele guvernamentale existente in unele state la achizitia unui automobil nou au schimbat perceptia asupra pretului unei masini.
Vanzarile Dacia au crescut cu 18% in primele 7 luni ale anului 2009, fata de perioada similara din 2008. Pe piata franceza situatia sta si mai bine pentru Dacia, care a crescut in luna iulie cu 58%, in timp ce piata franceza a crescut cu doar cu 3,1%. O mare parte a vanzarilor Dacia din Franta au scazut din potentialul de vanzare al modelelor Renault.
Situatia este mult mai clara in Germania, unde Dacia a crescut cu 346% in primele 7 luni ale anului, marca romaneasca neavand practic rival pe segmentul low-cost. Renault se confrunta, in opinia analistilor de pe piata, cu aceasta problema venita din canibalizarea vanzarilor, modelele ieftine fiind in perioada economica din acest moment mai cautate decat cele mai scumpe.
Analistii economici sustin ca modelele low-cost aduc un profit mult mai mic, iar acest lucru se vede in cifrele de afaceri inregistrate de Grupul Renault.
In acelasi timp, un lucru care nu a fost luat in calcul de analistii americani rste legat de costurile de productie mici pe care le inregistreaza Dacia, in comparatie cu costurile de productie inregistrate la modelele Renault.
Sursa: www.masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!