Decizia referitoare la specificatiile tehnice aplicate incepand din sezonul viitor a fost una cruciala pentru Ford Europa si partenerul sau M-Sport in demararea dezvoltarii autovehiculului derivat din modelul de succes Fiesta de serie.
Consiliul FIA World Motor Sport (WMSC) a aprobat introducerea motorului de 1,6 litri supraalimentat, care poate proveni din motorizarile de baza ale constructorilor sau poate fi dezvoltat special, in concordanta cu noul regulament. Aceasta a reprezentat ultima decizie tehnica luata in urma anuntului de anul trecut, care preciza ca noua categorie de autovehicule pentru 2011 va respecta regulamentul S2000.
Directorul Ford Europa pentru motorsport, Gerard Quinn, a intampinat decizia WMSC. “Este vital pentru acest sport sa dovedim o atentie sporita fata de mediu si, de asemenea, sa constientizam directia pe care masinile noastre de zi cu zi o vor urma. Introducerea motorizarii 1600cc turbo in cel mai scurt timp posibil face sens in concordanta cu respectarea prevederilor tehnice S2000, care s-au dovedit atat de eficiente,” a declarat acesta.
Masina Ford de campionat pentru anul 2011 se va numi Fiesta RS WRC si va inlocui modelul doborator de recorduri Focus RS World Rally Car. De la debutul sau din 1999, Focus a castigat 42 de raliuri mondiale, aducand titlul constructorilor catre Ford in anii 2006 si 2007. Modelul a punctat intr-o serie de 121 raliuri mondiale consecutive, un record datand de la inceputul sezonului 2002. Fiesta RS WRC va avea la baza modelul dezvoltat de catre M-Sport, Fiesta S2000, lansata in 2009 si care a dominat evenimentul de debut – legendarul raliu de la Monte Carlo, in luna ianuarie a acestui an. Totusi vor exista diferente semnificative intre cele doua masini, nu numai in ceea ce priveste noul motor de 1,6 litri, ci si in materie de design.
Inginerii Ford si M-Sport lucreaza in stransa colaborare la dezvoltarea noului motor de 1,6 litri supraalimentat, alaturi de expertii francezi in tuning Pipo Moteur. Viitorul motor al modelului WRC va avea la baza tehnologia de serie Ford Duratec. “Am demarat studiul cu cateva luni in urma, cand inca asteptam ca varianta de 1,6 litri supraalimentata sa primeasca aprobarile necesare,” a explicat Directorul echipei BP Ford Abu Dhabi si al M-Sport, Malcolm Wilson. “A durat destul de mult pentru ca decizia finala sa fie luata, dar in conditiile actuale echipa lucreaza la capacitate maxima si sunt increzator ca avem la dispozitie suficient timp pentru a dezvolta, construi si testa motorul la standardele inalte impuse pentru startul sezonului 2011,” a adaugat Wilson.
Fiesta este unul dintre modelele globale Ford, dezvoltat sub initiativa ONE Ford si mai mult de 680.000 de exemplare au fost comercializate la nivel mondial de la lansarea sa, ce a avut loc la sfarsitul anului 2008.
Cu un design proaspat si indraznet, dinamica, comportament, precizie si calitate de neegalat in clasa, Ford Fiesta reprezinta cel mai bine vandut model de clasa mica la nivel european, ocupand locul secund al celor mai cautate masini europene. Fiesta este de asemenea cel mai bine vandut model al gamei Ford, iar pana la sfarsitul anului 2010 va fi fabricat in Germania, Spania, Mexic, Thailanda si China. Fiesta urmeaza sa intre spre comercializare si in America de Nord.
Sursa: masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!