Insa marele lor inconvenient este ca nu sunt suficient de fierbinti ca sa topeasca zapada care se lipeste de stopuri sau faruri. Iar aceasta a cauzat deja zeci de accidente rutiere.
LED-urile sunt prin definitie mult mai eficiente din punct de vedere termic decat becurile clasice, ceea ce inseamna ca cea mai mare parte a energiei electrice este transformata in lumina iar cea mai mica parte in caldura. Becurile clasice, cu filament incandescent sunt considerate ca fiind risipitoare de energie, tocmai datorita acestei ineficiente termice. Insa pe timp de iarna, sau in tarile nordice, acest deficit este de fapt un beneficiu, tocmai pentru ca datorita ineficientei lor, becurile clasice topesc zapada sau gheata de pe lampi sau faruri si fac masinile vizibile celorlalti participanti la trafic.
Departamentele de politie din statele nordice ale SUA au raportat cresteri alarmante ale numarului accidentelor rutiere care au fost cauzate de masini cu lampile camuflate de zapada. Unde becurile clasice topeau, datorita caldurii emanate, LED-urile n-au reusit, iar zapada a oprit lumina.
Problemele au aparut pe timp nefavorabil, cu lapovita sau ninsori abundente, viscol, iar problemele au persistat atat timp cat temperaturile au fost suficient de scazute pentru ca zapada sa se dezghete pe cale naturala.
Si cum unica solutie, in afara de cea manuala, pentru dezghetarea lampilor este cea a instalarii unui sistem de topire a ghetii, care ar rezulta in anihilarea economiei de curent realizata de tehnologia LED, iata ca ecologistii inregistreaza o prima pierdere pe teren.
Sursa: www.masini.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!