Ambele modele au fost prezentate la salonul auto de la
Paris, în octombrie 2008. Noul Ford Fiesta,
automobil de clasă mică (B), a fost conceput
şi creat de către divizia europeană a
echipei de dezvoltare a produselor globale Ford. Fiesta
este proiectul care stă la baza viitoarei
strategii de dezvoltare a produselor Ford la nivel
global, reunind astfel pieţele din Europa, America
şi Asia. Fiesta are două versiuni de
caroserie , cu trei şi cinci uşi, fiind
disponibile trei motorizări pe benzină
şi două diesel. Motorul de bază pe
benzină, de 1,25 litri, dezvoltă 82 Cai
Putere (CP). Un alt propulsor pe benzină are o
capacitate cilindrică de 1.400 de centimetri cubi
(cmc) şi 96 CP, iar cel mai puternic motor al
gamei Fiesta are 1,6 litri şi dezvoltă 120
CP, reiese dintr-un comunicat al Romcar. Motorul de
bază pe motorină are 68 CP, dintr-un
propulsor de 1,4 litri, iar cealaltă motorizare
diesel disponibilă este de 1,6 litri şi
dezvoltă 90 CP. Noua Fiesta are cinci versiuni de
echipare, Ambiente, Trend, Ghia, Titanium şi
Sport. Pentru propulsorul de 1,4 litri pe benzină
este disponibilă şi o cutie automată cu
4 trepte. Noul Fiesta a fost dezvoltat şi testat
pentru a proteja pasagerii de eventuale reacţii
alergice. Certificarea a fost obţinută prin
testele BAF (Fundaţia Britanică pentru
Alergii), precum şi prin cele ale
autorităţii internaţionale TUV. La
testele Euro NCAP, Fiesta a obţinut punctajul
maxim de cinci stele pentru protecţia pasagerilor
adulţi, patru stele pentru protecţia
pasagerilor copii şi de trei stele la protejarea
pietonilor. De la lansarea primului model Fiesta,
în 1976, au fost comercializate peste 12 milioane
de unităţi la nivel mondial. În
România au fost livrate 5.443 maşini Fiesta
anul trecut, în scădere cu aproape 20%
faţă de nivelul de 6.793 unităţi
comercializate în 2007. Fiesta a fost cel de-al
doilea model Ford după numărul de exemplare
livrate pe plan local, prima poziţie fiind
ocupată de Focus Modelul de clasă mini (A) Ka
are un preţ de pornire de 10.350 euro cu TVA
inclus, este disponibil exclusiv cu o caroserie cu trei
uşi şi are două versiuni de echipare,
Ambiente şi Titanium, se mai arată în
comunicat. Ka poate fi echipat fie cu un motor pe
benzină de 1,2 litri şi 69 CP, fie de unul
diesel, de 1,3 litri cu 75 CP. Modelul de clasă
mini (A) Ka a început să fie produs din
1996, iar până în prezent au fost
fabricate. Peste 1,4 milioane de exemplare. În
România a fost vândut un singur exemplar Ka
nou anul trecut, deoarece producţia modelului a
fost oprită în urmă cu
câţiva ani. Vânzările de
autoturisme Ford pe piaţa locală au
scăzut cu 1% anul trecut, de la 17.338
unităţi la 17.170 maşini. În prima
lună a acestui an livrările de automobile
Ford în România au căzut cu 77%, de la
1.406 unităţi la 322 maşini. Modelele
Ford sunt importate în România de compania
Romcar, parte a diviziei ŢiriacAuto din cadrul
Ţiriac Holdings. Constructorul american Ford
deţine uzina auto de la Craiova şi a
anunţat în iulie 2008 că va
înfiinţa, în 2010, o companie
naţională de vânzări (CNV), care
va prelua de la Romcar activităţile de
marketing, vânzări şi service pentru
vehiculele Ford.
Sursa: Mediafax
Citiți principiile noastre de moderare aici!