O masina utilitara care va fi cautata de firmele pentru care cele 800 de kilograme reprezentate de capacitatea maxima de incarcare – cea mai mare in aceasta clasa – si pretul competitiv constituie un mare avantaj in alegerea modelului de lucru.
Derivat din versiunea break MCV a lui Logan, Van apare pe piata cu solutii bine gandite pentru un astfel de automobil, a carui valoare este cu atat mai mare cu cat rezistenta materialelor este mai ridicata. Astfel, conform comunicatului de presa Dacia, materialele precum plansa de bord, panourile usilor sau tapiteria au fost testate cu succes si dovedesc o rezistenta excelenta la uzura in timp. Si pentru ca vorbim de rezistenta, trebuie amintit faptul ca Dacia a luat masuri impotriva uzurii rapide a tablei, astfel ca aplicarea unui kit de etanseitate pe imbinarile caroseriei si protectia ranforsata in partea inferioara a caroseriei sunt principalele atuuri in acest sens. Ramane de vazut cat de utile se vor dovedi acestea.
Principala deosebire exterioara fata de versiunea MCV este aparitia panourilor de tabla care vin in locul geamurilor posterioare si al celor de custoda din spate. Deoarece un astfel de model are nevoie de mult spatiu de miscare, Logan Van vine cu suspensii ridicate si cu o garda la sol ridicata, pentru a contracara eventualele terenuri de rulare mai putin prietenoase. Un semn de intrebare persista in drepturl alegerii modului de deschidere a usilor. Preluate direct de pe versiunea MCV a lui Logan, acestea nu sunt foarte practice in momentul descarcarii marfii la nivel ridicat din cauza faptului ca, cel putin in partea laterala, masina are nevoie de spatiu pentru deschidere portierelor. Partea posterioara este insa salvata prin posibilitatea deschiderii cu 180 de grade a usilor inegale.
Zona de asezare a incarcaturilor este creata prin aparitia unui planseu specific format din doua parti sudate pe pdeaua originala. Cabina este izolata printr-un perete din material metalic care ofera izolarea totala a habitaclului. Covorul de protectie plastifiat, foarte util pentru prevenirea eventualelor zgarieturi sau avarii ale planseului, este plastifiat si reprezinta un element optional.
Motorizarile disponibile pe Logan Van sunt aceleasi care au facut istorie pe intreaga gama a modelului romano-francez. Exista doua motoare pe benzina, 1.4 si 1.6 MPI (1.6 16 valve lipseste din dotarea lui Van) si motorul diesel dCi de 1.5 litri. Cutia de viteze a fost gandita astfel incat primele trepte sa fie foarte scurte, facilitand demarajul in cazul incarcaturilor ridicate, ultimele doua viteze privilegiind consumul. Conform declaratiilor Dacia, consumul mixt al motorului de 1.4 litri este de 7.9 litri. In cazul motorului diesel, consumul ajunge chiar la 5.3 litri/100 km.
Una dintre schimbarile cauzate de capacitatea de incarcare a modelului este reprezentata de recalibrarea sistemului de franare. Din punctul de vedere al sigurantei, modelul poate dispune de unul sau doua airbag-uri (in functie de versiunea de echipare), unul pentru sofer iar celalalt pentru pasager.
Capacitatea de productie maxima a uzinei din Mioveni este de 200 de exemplare Logan Van pe zi. Vor fi disponibile doua versiuni de echipare, “Logan” si “Pack Confort”, iar preturile vor incepe de la 6.700 de euro (1.4 “Logan”) si ajung pana la un maxim de 8.800 de euro pentru 1.5 dCi “Pack Confort”.
Trimite articolul
XPina la urma o sa faca si autobuz din el…asa cum i-ar sade bine dealtfel…Poate-i pun si aripi?
edili oradeni ,de ce nu-si cumpara loganuri sa faca reclama la masina autohtona?
nu ar trebui sa cheltuie din banii nostri ,sa cumpere vw passat de cate 40 mii de euro si respectiv 80 mii sa cumpere ptr kiss vw phaeton ca in alta masina nu intra animalul ala de 150 kg.tocmai potrivit ptr el dacia logan van.
haideti baieti protejati dacia logan 🙂
asta se va rasturna mai greu daca va fi incarcat pentru ca asa va fi mai greu :))))
imi place loganul,e destul de bun,dar dupa ce schimbi uleiul consuma mai mult. Asta van cred ca nu e bun dekt pt.patroni