Întâlnirea a fost programată în limita termenului stabilit de Comisia Europeană prin notificarea transmisă autorităţilor române la sfârşitul lunii martie.
Partea română va prezenta o scrisoare ce va conţine propunerile privind reaşezarea metodologiei de calcul a taxei, bazată pe principiile adoptate de Guvern. Varujan Vosganian a prezentat, saptamana trecuta, noua grilă de înmatriculare a maşinilor la mâna a doua, ce are la bază principiul potrivit căruia cuantumul taxei scade pe măsura ce vârsta maşinii creştePotrivit proiectului, pentru automobilele noi se va plăti aceeaşi sumă ca în prezent, în vreme ce pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi redusă cu până la 75%.
Comisia europeană a atras atenţia autorităţilor române că taxa de primă înmatriculare, aşa cum este acum, este discriminatorie pentru maşinile la mâna a doua aduse din alte ţări ale Uniunii Europene. Într-o situaţie similară, Ungaria a fost obligată să restituie taxa de primă înmatriculare cetăţenilor care au plătit-o.
Dacă discuţiile de astăzi de la Bruxelles vor eşua, Comisia Europeană va programa şi alte întâlniri pentru a dezbate problema controversatei taxe. Dacă în cele din urmă negocierilor vor eşua, România s-ar putea găsi într-o situaţie similară cu cea a Ungariei.
Trimite articolul
Xoligarhii care ne conduc nu vor sa inteleaga ca EU e o piata comuna in care nu exista loc de intelegeri de tip oligarhic.in noua situatie importatorii ar face bine sa faca lobby pt cresterea nivelului de trai pt ca consecinta clientela sa-si permita masini noi iar producatorul dacia-renault trebuie sa inteleaga ca trebuie sa scoata pe piata produse competitve daca doreste sa prospere nu sa faca presiuni pentru a-si asigura o pozitie monopolista pe piata