În acelaşi timp, Becicherecu Mic e plasat şi pe drumul ce duce la Cenad, punct de frontieră care s-a dezvoltat permanent în ultimii ani. Chiar dacă, deocamdată, pe aici nu trec şi TIR-urile, traficul a crescut de cinci-şase ori, apreciază primarul Constantin Buzatu. Dar nu doar autovehiculele aflate în tranzit către Occident vin pe aici, ci şi cele care aprovizionează fabricile de la Sânnicolau Mare, astfel că drumul este plin la orice oră din zi sau din noapte. Ar fi cazul ca metropola să ofere localităţilor apropiate unele servicii, într-o colaborare mai strânsă. Din păcate, formula de dezvoltare metropolitană nu funcţionează. Nici nu există un cadru legal pentru aceasta. Ar fi nevoie de unele armonizări, care să ducă la decongestionarea traficului. Una dintre ideile discutate a fost cea a unor centuri ocolitoare pentru toate localităţile de pe traseu. S-ar circula mai repede şi mai în siguranţă ocolind satele, dar şi cele cinci treceri de nivel cu cale ferată întâlnite până la frontieră. Probleme sunt şi cu drumul, care nu rezistă unui trafic mereu în creştere. Sunt mai multe proiecte în zona metropolitană, dar numai unul se materializează, cel al transportului în comun. Se va introduce autobuz RATT şi la Becicherecu Mic. Un proiect interesant viza modernizarea drumului de legătură cu Dudeştii Noi, adică 2,7 km. Nu a fost aprobat la finanţare… Era prevăzut cu pistă pentru biciclete, iar autobuzul şi maşinile altor prestatori de servicii ar fi mers pe aici. Legătura cu Sânandreiul ar fi asigurat şi joncţiunea cu drumul Aradului şi centura, astfel că nu s-ar mai fi intrat în Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!