Andrei Ioniță va fi solist al Concertului pentru pian și orchestră nr. 23 în la major 23, K.488 de W. A. Mozart și al Concertului pentru violoncel și orchestră nr. 1 în do major, Hob. VIIb/1 de J. Haydn.
„Solist în Rezidență al Filarmonicii Banatul Timișoara în stagiunea trecută, fenomenalul violoncelist Andrei Ioniță a fost numit „unul dintre cei mai incitanți violonceliști care au apărut în ultimul deceniu” de prestigiosul Times (Londra). Este câștigător al medaliei de aur la cea de-a XV-a ediție a Concursului Internațional „P. I. Ceaikovski” (2015). A fost «BBC New Generation Artist» în perioada 2016-2018 și artist în rezidență al Symphoniker Hamburg pentru sezonul 2019-2020”, au precizat reprezentanții Filarmonicii Banatul.
Concertul va începe la ora 19. Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara, de la casierie și de AICI.
Aceștia au mai transmis că Andrei Ioniță și-a făcut debutul în SUA în 2017, cu recitaluri la Chicago și Washington D.C., și a susținut recitalul de debut la Carnegie Hall (în Zankel Hall, New York). Stagiunile anterioare au inclus concerte cu filarmonici renumite, cum ar fi cea din München, Montréal, BBC Philharmonic, Danish National Symphony, Royal Scottish National Orchestra, San Diego Symphony, Yomiuri Nippon Symphony și BBC National Orchestra of Wales.
Andrei Ioniță cântă la un violoncel construit de Giovanni Battista Rogeri din Brescia în 1671.
Vineri, 12 aprilie, maestrul Radu Poapa încheie grandios programul serii. Dirijorul a ales Suita „Carmen” de G. Bizet, într-un aranjament de R. Shchredrin. În centrul atenției vor fi membrii Partidei de percuție a Filarmonicii Banatul Timișoara: Torino Tudorache, Cristian Rațiu, Adrian Sînmărtinean, Adrian Cosma și Ferencz Szekeres.
Suita „Carmen” de Rodion Shchedrin a fost scrisă în 1967 pentru soția sa, Maya Plisetskaya, una dintre cele mai importante balerine ale secolului al XX-lea. Ea visase mereu să danseze rolul lui Carmen, muncitoarea înflăcărată a unei fabrici de țigări, introdusă muzical pentru prima dată în opera lui Georges Bizet din 1875.
Citiți principiile noastre de moderare aici!