Pentru că doresc să aducă inovația și inspirația în mediul școlar, o asociație din Timișoara a lansat un proiect educațional inedit, care folosește dansul, mișcarea și simțirea în procesul de învățare. Proiectul „Dans – Cunoaștere. Simțire. Acțiune ~ Hidrosfera în mișcare” va oferi un mediu propice pentru acumularea de cunoștințe pentru elevii din cele trei școli angrenate.
„Proiectul își propune să reinventeze spațiul școlar, transformându-l într-o lume digital-fantastică, în care mișcarea și dansul devin instrumente cheie pentru exprimarea creativității și a identității personale. Desfășurate pe o perioadă de câteva luni, acțiunile vor fi implementate în colaborare cu trei școli din Timișoara: Școala Generală nr. 30, Liceul Teoretic Special Iris și Centrul Școlar pentru Incluziune Culturală Constantin Pufan, o componentă importantă vizată fiind includerea copiilor cu dizabilități în circuitul cultural local.”, transmit cei de la Asociația Noi Re-Creăm.
Sute de elevi vor fi implicați în activitățile planificare de Asociația Re-Creăm din Timișoara. Acestea vor avea loc atât în spațiile școlilor participante dar și în exteriorul acestora, în funcție de tematică.
Cei trei piloni ai Dans – Cunoaștere. Simțire. Acțiune ~ Hidrosfera în mișcare sunt:
- Școala în mișcare (luna martie): patru grupuri de elevi aparținând celor trei școli partenere vor participa la ateliere de dans și mișcare, precum și la ateliere de mișcare augmentată tehnologic. Acestea vor fi completate de o instalație vizuală interactivă, accesibilă tuturor elevilor din cele trei unități școlare
- Hidrosfera în mișcare (luna martie): în parteneriat cu Muzeul Apei, elevii vor construi, pe baza experiențelor din atelierele anterioare, momente performative în timp real. În plus, vor fi implicați într-un cerc de discuții, explorând tematici legate de apă și impactul său asupra mediului și societății.
- Capsula de Bine (aprilie-iunie): elevii celor trei școli vor avea ocazia să interacționeze cu o instalație de realitate virtuală ce le va oferi un spațiu fizic și virtual unic. Această „capsulă” va oferi o meditație audio-vizuală, concepută să activeze starea de bine și calmul, stimulând totodată imaginația și creativitatea – elemente esențiale în procesul de învățare.
Proiectul face parte din Programul cultural național „Timișoara Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanțat prin programul Power Station+ | Școli creative, derulat de Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara, cu sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!