La parterul Muzeului Național de Artă din Piața Unirii a fost amenajat un spațiu printr-o sponsorizare de 40.000 de euro primită de la o firmă germană. Publicul țintă al Centrului de mediere culturală este reprezentat în special de copii. De asemenea, a fost amenajat şi un spaţiu pentru relaxare şi lectură.
Centrul beneficiază de mai multe spații amplasate la parterul clădirii, care presupun o zonă pentru copii și un punct de informare, îndeplinind în același timp și cerințele funcționale ale unui muzeu modern. Noul centru va asigura și accesul către curtea din interiorul Muzeului Național de Artă, amenajată în prezent ca spațiu pentru evenimente și petrecere a timpului liber.
Potrivit lui Filip Petcu, directorul muzeului, a fost gândit un info-point unde copiii şi vizitatorii pot accesa prin intermediul tehnologiei diverse resurse digitale.
„Pentru a dezvolta și mai mult raza de acțiune a Muzeului Național de Artă din Timișoara, medierea culturală are un rol important și este în continuă dezvoltare. Așadar, muzeul devine un spațiu interactiv în care vizitatorii depășesc barierele formale ale unei simple vizite, înțeleg mai bine activitatea muzeului și pot avea un contact direct cu actul de creație. Atelierele vor fi concepute pentru a promova cultura, creativitatea, învățarea și gândirea critică, iar acest lucru face ca vizita la muzeu să fie o experiență memorabilă pentru toți vizitatorii, copii și adulți”, a precizat Filip Petcu, directorul Muzeului Național de Artă din Timișoara.
„Atelierele de mediere culturală se adresează copiilor din clasele primare și se desfășoară în zilele de miercuri și joi, între orele 10 și 13. Pe site-ul brancusi-2023.info există un formular de înscriere (participarea se face în mod organizat). Se desfășoară activități interactive inspirate din creația lui Brâncuși”, au transmis reprezentanții Muzeului Național de Artă.
foto: Muzeul Național de Artă
Citiți principiile noastre de moderare aici!