Sub denumirea de „My Rhino is not a Myth. Art-Science-Fictions”, bienala Art Encounters de anul acesta propune zeci de evenimente captivante care vor ține publicul „în priză”, în perioada 19 iunie – 16 iulie. La bienală, iubitorii de artă vor descoperi lucrări realizate de 61 de artiști din peste 20 de țări, dintre care unele au fost concepute special pentru acest eveniment.
Conceptul celei de-a cincea ediții se învârte în jurul relației dintre artă și tehnologie prin prisma istoriei artei. Curatorul bienalei, Adrian Notz, explorează dezvoltarea acestei relații de-a lungul timpului. După cum explică chiar el, titlul ediției „My Rhino is not a myth. Art-Science-Fiction” descrie posibilele relații dintre artă și știință și felul în care acestea pot duce la crearea de noi ficțiuni, inspirându-se din gravura lui Durer cu un rinocer – artist care nu a văzut acest animal niciodată în viața sa, și din piesa lui Eugen Ionescu „Rinocerii” – o piesă despre regimurile totalitare și conformismul social.
Adrian Notz este un curator elvețian, cu experiență în sectorul cultural, și fost director artistic al Cabaret Voltaire din Zürich. Acesta lucrează în prezent într-un laborator de inteligență artificială al uneia dintre cele mai importante universități tehnice din Europa.
Weekendul marii deschideri a Bienalei Art Encounters 2023 este 19–21 mai, la Timișoara. Vizitatorii vor avea parte de: tururi ghidate cu artiștii invitați și curatorul bienalei, o conferință cu tema „Transitions: From Contemporary to Digital, and Back Again” susținută de Alfredo Cramerotti și Auronda Scalera, performance-uri de Arantxa Etcheverria și Farah Mulla, tururi cu tramvaiul, picnic, discuții cu artiștii etc., toate acestea în cca. 20 de spații expoziționale din oraș, precum STPT Multiplexity, Castelul Huniade sau ISHO Offices.
Bienala Art Encounters este organizată de către Fundația Art Encounters, fiind finanțată de Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte Timișoara și cofinanțată de Ministerul Culturii și AFCN.
Trimite articolul
X„Rinocerii” – o piesă despre regimurile totalitare și conformismul social.
Ce e ala domnule “conformism social”? E de bine, nu?