În perioada 27 – 28 mai, la Sala Multifuncțională a CJ Timiș, se va desfășura ediția cu numărul cinci a conferinței de Management și Marketing cultural: Linked Culture. Vor avea loc sesiuni de prezentare, dezbatere și masterclass ce vor dura câte 8 ore pe zi.
Conferința Linked Culture este dedicată sectorului cultural și artistic, cu un accent pe latura aplicată: management, marketing, relații publice, fundraising, producție, publishing, afiliere la rețele naționale și internaționale. Anul acesta s-a alăturat acestui eveniment important pentru orașul nostru un nou partener, în postura de co-organizator: Consiliul Județean Timiș.
Programul Linked Culture 2021 a fost construit în jurul conceptului RE: Build, adică examinarea modului în care cultura și oamenii din jurul ei se raportează și se adaptează la mediile schimbătoare, mai ales în contextul pandemiei de coronavirus, care a redus aproape spre zero activitatea din orice zonă culturală și de entertainment. De asemenea, RE: Build își propune să fie manifestul cultural timișorean pentru o reconstrucție a atitudinii orașului față de unul dintre cele mai importante momente: titlul de Capitală Europeană a culturii în 2023.
„Efectele pozitive ale anului 2023 se vor simți pe o perioadă lungă de timp, programul Capitală Culturală fiind un bun exercițiu pentru toți cei implicați, o șansă imensă de perfecționare în managementul și marketingul cultural. Vom câștiga mult mai mult decât un public numeros și divers, vom câștiga experiență, fie că vorbim de autorități, ONG-uri, asociații sau oameni de cultură independenți. Cel mai important este drumul până în 2023, cât de mult vom acumula până la acel moment. Astfel, nu am putut decât să răspundem pozitiv invitației de a fi co-organizatori, fiind o onoare pentru noi să ne alăturăm evenimentului”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
În fiecare ediție de până acum, Linked Culture a reușit să reunească peste 200 de participanți din diferite sectoare: administrație locală, oameni creativi și întreprinzători, manageri culturali, artiști, reprezentanți ai instituțiilor culturale naționale și din zona centrală și de vest a țării. Astfel, evenimentul reușește să deschidă dialoguri și să împărtășească idei și bune practici din zona de management și marketing a sectorului cultural din România. În contextul de viitoare Capitală Europeană a Culturii, Timișoara este locul firesc pentru a organiza un astfel de eveniment.
„Suntem foarte recunoscători pentru mâna întinsă oferită de Consiliul Județean Timiș. Acest eveniment s-a născut din dorința de a oferi operatorilor culturali din Timișoara și din regiune o platformă în care să aibă acces la profesioniști practicieni ai managementului și marketingului cultural, iar deschiderea CJ Timiș ne arată că Linked Culture a devenit eveniment de interes public, validat și sprijinit de administrația județului. E o șansă nesperată, pe care intenționăm s-o valorificăm la maximum”, transmite Oltea Zambori, organizator BMagency
Așadar, Linked Culture propune, odată cu ediția din 2021, un studiu pentru a afla percepția generală despre viitorul cultural al Timișoarei. Completarea chestionarului se poate face aici și durează aproximativ 3 minute: https://forms.gle/
Structura conferinței este compusă astfel:
- Timișoara 2023: Cum arată? Secțiune specială de discuții între autoritățile locale și centrale (cu participarea extraordinară a Ministrului Culturii) despre viitorul programului cultural TM2023;
- Instituții publice în dialog: Cum lucrăm împreună?Timișoara 2023: Cum se finanțează? Sponsorship și colaborare instituțională cu mediul privat și de antreprenoriat cultural
- Entertainment now: ce facem mai departe cu evenimentele mari și cu antreprenorii în cultură?
- Adio, Cinema!: Regizori/producători/actori și reprezentanți instituționali despre viitorul imediat al cinematografiei românești
- Jurnalism cultural
- Situația și statutul artistului independent: modalități de taxare a activității și de sprijinire în situații de dificultate (paralele cu modelul francez) – introducerea unei inițiative legislative în acest sens
- Infrastructura spațiilor culturale. Studiu de caz: Timișoara. Invitați: reprezentanți ai spațiilor culturale reprezentative din oraș
Linked Culture 2021 va avea un format hibrid, online și offline, iar cei care au cumpărat bilete pentru ediția 2020 sunt invitați pe 27 și 28 mai la Sala Multifuncțională a CJ Timiș pentru a participa live la ediția a V-a. Evenimentul va fi transmis live atât pe pagina de Facebook a BMagency, cât și pe pagina de Facebook a Consiliului Județean Timiș. Mai multe detalii se găsesc pe www.bmagency.ro/linked-culture
editor Dan Oancia
Citiți principiile noastre de moderare aici!