Conceptul a fost selectat după patru ani de muncă din partea Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană. În această perioadă au avut loc o mulțime de campanii de informare, dar și workshop-uri la care timișorenii au fost invitați să vină cu idei și propuneri pentru cucerirea titlului.
Totodată, au fost consultați o mulțime de operatori culturali, artiști, persoane din mediul economic și politic și din unități de învățământ. Până la alegerea sloganului „Shine your light – Light up the city!” (în traducere: „Luminează orașul prin tine”) au fost parcurse două etape intermediare.
Prima etapă a adus cu sine și primul concept, respectiv „REVOLutionary”, în 2012. Sloganul avea rolul de a scoate în evidență importanța Timișoarei în istoria recentă a României.
Cel de-al doilea concept, din 2014, „Channel of cultures” a făcut referire mai mult la trecut și prezentul orașului, dar și la multiculturalitatea acestuia.
În urma celor două campanii, reprezentanții Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană au studiat în profunzime ”ADN-ul” Timișoarei, organizând diferite ateliere unde s-au consultat cu locuitorii orașului. Așa s-a ajuns la concluzia că lumina este definitorie pentru urbea de pe Bega.
„ Pornind de la variantele precedente lansate în dezbatere, s-a constatat că Timişoara – oraş care face parte din reţeaua oraşelor construite pe baza valorilor Iluminismului şi primul oraș din Europa cu iluminat electric stradal – este un catalizator şi un punct emergent de răspândire a valorilor civice şi culturale. Aceste valori înrădăcinate și în trecutul orașului se regăsesc acum printre principiile care stau la baza Uniunii Europene de astăzi”, au transmis reprezentanții asociației.
De asemenea, noul slogan își propune să-i reprezinte pe timișoreni.
„Suntem pe ultima sută de metri înainte de depunerea dosarului de candidatură pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii pe data de 10 octombrie 2015. Asociaţia este foarte mulţumită de gradul mare de participare şi implicare a comunităţii în procesul de definitivare a conceptului şi a programului artistic al candidaturii. Suntem încrezători că ‘Shine your light – light up your city!’ ‘Luminează oraşul prin tine!’ reprezintă spiritul urbei, așa cum a fost descoperit și definit de timișoreni, fiind elementul central sub egida căruia s-a elaborat dosarul pentru concurs. Propunerea noastră pentru programul de Capitală Europeană a Culturii este ca fiecare dintre noi să își găsească propria energie și resursele interioare pentru a se implica în viața orașului și pentru a aduce o schimbare pozitivă atât în comunitate, cât şi la nivel european..”, spune Simona Neumann, director executiv al ATCCE.
Articole pe aceeași temă:
Timisoara si-a lansat conceptul de candidatura pentru titlul de Capitala Culturala a Europei
Citiți principiile noastre de moderare aici!