„Bubele” din statutul Asociației Timișoara Capitală Culturală Europeană trebuie să fie reparate, iar în luna iunie ar trebui să fim anunțați cum va fi restartat proiectul TM2023. Primăria Timișoara a anunțat joi că lucrează la o strategie clară pentru acest proiect, la care colaborează și „grupul de experți de la Insula 42 și Helianthus Research, format din Corina Șuteu, fost ministru al Culturii, Oana Radu și Raluca Iacob”.
Potrivit primarului Timișoarei, colaborarea a început „de câteva săptămâni”, mai exact din 15 martie, iar echipa este coordonată de fostul ministru al Culturii, care s-a implicat să deblocheze „situația juridică, organizatorică și comunicațională cu Asociația TM2023.
„Vechiul statut are niște «bube» și, tocmai de aceea, pentru că și-au dat demisia din board și Ministerul Culturii nu și-a desemnat un membru, boardul nu se poate reuni statutar. Fără asta nu se poate reuni nici adunarea generală, fără care nu se poate reface statutul. (…) În discuțiile mele cu MC am rugat să numească un membru în board și, dacă asta se întâmplă și sunt încrezător că se va întâmpla, o să putem face Adunarea Generală în mai. Lucrăm acum la mai multe variante de statut, va trebui să facem cumva o revigorare a structurii asociației până în iunie”, a precizat Dominic Fritz.
Acompaniere de 9.000 de euro/lună
Casa de Cultură a Timișoarei a semnat recent un contract de consultanță, valabil trei luni, care are la bază „expertiza în domeniul politicilor culturale a echipei Insula 42”. Are trei obiective principale, conform primăriei.
Primul este „acompanierea procesului de reorganizare și reașezare pe baze de transparență și de accountability a Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii”, al doilea „acompanierea procesului de alegere și mandatare a unui director artistic al TM2023 și demararea procesului de reformulare și adaptare a programului cultural al TM2023”, iar al treilea „acompanierea construirii unei strategii de comunicare internă și externă asumată de primărie și la care sunt cooptați alți parteneri instituționali cheie care să explice necesitatea și pașii procesului de restructurare a ecosistemului TM2023 și a programului cultural către toți actorii culturali și către publicul timișorean, care să ducă la relansarea unei imagini pozitive și a unui discurs constructiv despre TM2023”.
Aceste acompanieri sunt făcute de fostul ministru al Culturii, doi consultanți principali, un consultant juridic, consultanți punctuali pe chestiuni specifice și un asistent.
„Activitatea de consultanță are rolul de a informa și ghida deciziile Primăriei Municipiului Timișoara. Ea presupune, în principal, mediere, mobilizare și conectare a diverșilor actori, și analiză, identificare și articulare a unor recomandări și noi instrumente de lucru. Valoarea serviciilor este 132.900 lei”, a declarat Bogdan Marta, consilier personal al primarului Dominic Fritz.
La încheierea contractului, adică în luna iunie, primăria ar trebui să aibă o nouă strategie de comunicare pe tema TM2023, precum și modul în care va fi reorganizată Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană.
Editor – Dan Oancia.
Trimite articolul
Xsa ia cativa absolventi de la Harvrdica de pe Bega si sa promoveze orasul on Oltenia.
Sa inteleg.. Ministerul Culturi…a desmnat Timisoara, ca si Capitala cultural Europeana..
Tot el Minister.. NU desemneaza un membru in BOARD..
Dar este nevoie ca Primaria Sa plateasca un Fost Ministru – si echipa lui – sa deblocheze situatia juridica –
Cand un mare interes era din partea MINISTERULUI SI AL PRIMARIEI sa isi puna JURISTII sa faca ceva BUN!…
NUU..
Hai sa platim pe altii..
Pai si cine a facut de la INCEPUT ceva Ne/Bun.. si-a luat bani?..Nu da inapoi o parte?
Pana la urma tocmai despre asta si este aceasta capitala culturala douajcatofi, despre sifonat bani. Asta e doar una mica, vizibila. Nu trebuie sapat multe si puteti gasi adevaratii beneficiar de zeci si sute de mii euro. Consultanta data de niste nimeni, bani pe apa sambetei. Cu girul lui fritz. Acum sa vedeti onguri si asociatii, specialisti, consultanti, leaderi, influenceri, marketeri si piari, project manageri si experti.
Va plangeati de cat isi platea Neumanitza? Sa vedeti acum cat o sa capuseze baba rea Suteu si cu echipa de “experti” ca e spalata cu toate apele si i-e foame tare! Si o sa ia cu consilieri cu tot cu copy/paste dintr-o parte si o sa mute in alta. Si o sa-si pune prietenii directori samd. Ca deh! E meritocratie sub Fritz si aia se plateste bine si mai bine sa-i platim pe bucuresteni. Doar pentru artistii din Timisoara n-o sa ramana mare lucru, dar ce conteaza.
Noroc ca a venit pandemia si s-a aminat 2 ani.Ne faceam de ras .Robu a fost praf ,cand vine vorba de Timisoare capitala culturala.