Spectacolul, scris de Thomas Perle și Clemens Bechtel, primul beneficiind de o rezidență creativă în anul Capitalei Culturale la Timișoara, și regizat de Clemens Bechtel, spune povestea atacului antisemit desfășurat în 26 noiembrie 1938.
Atunci, două grenade de mână au explodat în sala de spectacole în timpul unei reprezentații a cântăreței evreico-bucovinene Sidy Thal și a ansamblului său la Teatrul din Timișoara.
Atentatul fusese comis de Garda de Fier, un grup naționalist de extremă dreapta, în care au murit patru persoane și 70 au fost rănite.
„Sidy Thal este o încercare de a reconstitui, cu ajutorul specialiștilor de la Centrul pentru Studiul Istoriei Evreilor din România Wilhelm Filderman, atacul și momentul în care antisemitismul și fascismul au devenit parte din viața de zi cu zi într-o societate multiculturală, ceea ce a dus la oroarea celui de Al Doilea Război Mondial și la Shoah”, au precizat reprezentanții Teatrului German de Stat din Timișoara.
Din distribuție fac parte: Enikő Blénessy/Viorica Predica/Maia Morgenstern, Silvia Török/Katia Pascariu, Daniela Török, Olga Török, Oana Vidoni, Radu Brănici, Rareș Hontzu/Mircea Dragoman, Richard Hladik/Mihai Prejban.
Regie aparține lui Clemens Bechtel, decorul și costumele: Șteff Chelaru și Ioana Groza, muzică: Dan Simion, documentare: Maria Irimia, colaborare dramaturgică: Dan Druță, asistență de regie: Isolde Cobeţ, machiaj: Bojita Ilici, Aurora Spasinovici, regie tehnică: Ovidiu Radu, Aurel Cristea, înregistrări pentru audio-walk & Video Design: Alex Halka, pregătire muzicală: Roxana Ardeleanu.
Echipa curatorială a Festivalului Național de Teatru este formată din Mihaela Michailov, Călin Ciobotari și Ionuț Sociu.
Juriul a ales anul acesta formulele dramaturgice provocatoare, relevante fie prin temă, fie prin mijloacele de construcție, încercând astfel să oglindească diversitatea și relevanța dramaturgiei din România.
„Considerăm că teatrul românesc este într-un moment în care vocile dramaturgice se diversifică din ce în ce mai mult, rolurile autorilor și autoarelor în echipele de creație merită analizate și susținute programatic, cadrele de vizibilitate a dramaturgiei locale devin tot mai numeroase”, a anunțat echipa curatorială.
Citiți principiile noastre de moderare aici!