„Nu e ușor de răspuns la întrebarea care stă la baza proiectului Teatrul ca Rezistență, o cercetare în arhivele teatrale din Timișoara: a existat sau nu rezistență prin teatru în România comunistă?”, ne transmit cei din spatele acestui proiect de excepție.
Timișorenii sunt invitați să vizionezei o selecție din interviurile Teatrul ca Rezistență pe noul Canal Youtube al proiectului Teatrul ca rezistență și pe pagina de Facebook Theater as Resistance și sunt așteptați la un dialog pornind de la aceste mărturii. Organizatorii sunt interesați de comentariile și amintirile timișorenilor despre teatrul din timpul comunismului, iar cele mai interesante dintre ele vor fi premiate. Mai exact, primele trei comentarii notabile vor fi premiate cu o colecție de volume din seriile Istorie, respectiv Memorii publicate de editura Humanitas.
Comentariile trebuie postate pe canalul de Youtube sau pe pagina de Facebook până la data de 3 decembrie 2020. Acestea urmează a fi traduse în limba engleză și incluse în broșura digitală a proiectului, pentru ca dialogul să continue, aducând lumină asupra urmelor lăsate de istoria recentă în spațiul cultural românesc, o lume marcată de totalitarism în Europa Centrală și de Est și în multe alte societăți din lume.
Proiectul Teatrul ca rezistență/Theater as Resistance, care se va desfășura până în anul 2021, își propune să cerceteze arhivele publice ale teatrelor din Timișoara, precum și colecții private, pentru a analiza viața cotidiană a timișorenilor în timpul regimului comunist (1960-1990), dar și după Revoluția din 1989 (1990-2019), din perspectiva relației lor cu teatrul, pentru a reaminti și sublinia una dintre cele mai relevante misiuni ale teatrului într-o societate, aceea de a încuraja gândirea critică, indiferent de regimul politic și social. Proiectul se va finaliza cu o expoziție multimedia și un film documentar.
Teatrul ca Rezistență este parte din proiectul european Heritage Contact Zone (HCZ), cofinanţat prin programul Europa Creativă, care include parteneri din Ungaria, Germania, Grecia și Ţările de Jos. Toți participanții au identificat și au dezbătut, prin intervenții artistice, zonele de moștenire dificilă din țările lor.
Detalii despre HCZ aici.
Trimite articolul
XNu a existat,nimic.
A fost o lingareala profunda a actorilor , cei in varsta stiu.
A nu se incerca denaturarea , memoria colectiva functioneaza.
Toti cantaretii si actorii au pupincurit la maximum , chiar mai mult decat l-i s-a cerut.