Noul sistem de orientare, care se vrea a fi modern și uniform, va veni cu patru tipuri de panouri, cu un website și broșuri, care vor putea fi găsite în mai multe puncte din oraș, inclusiv la Centrul de Informare Turistică. Materialele realizate în cadrul TimWalks vor conține informații referitoare la monumentele și stilurile arhitecturale, elementele de urbanism și peisagistică, evenimentele istorice, dar și legendele și poveştile relevante pentru Timişoara de astăzi.
„Proiectul propune redescoperirea Timișoarei, dincolo de centru și zonele sale turistice convenționale și conectează vizitatorii și locuitorii orașului la patrimoniul său arhitectural și natural prin intermediul a cinci trasee tematice urbane prestabilite”, transmit reprezentanții Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara.
Sistemul TimWalks
Sistemul TimWalks va recomanda și mai multe trasee. Traseul „Timișoara 1900” este unul pietonal și propune vizitarea cartierelor Cetate și Iosefin pentru descoperirea caracteristicilor arhitecturii specifice anilor 1900. „Timișoara nostalgică” propune explorarea la pas a istoriei cartierului Fabric. „Timișoara esențială” prezintă, printr-o parcurgere cronologică a străzilor dintre zidurile fostei cetăți, care sunt etapele istoriei orașului de pe Bega. „Timișoara ‘60 – ‘80” este un traseu conceput pentru a fi parcurs cu bicicleta, prin două cartiere de locuințe specifice perioadei comuniste, vorbind despre libertate și cenzură în arhitectura acelor vremuri. La rândul său, traseul „Timișoara la pas” oferă vizitatorului posibilitatea explorării zonelor verzi ale orașului.
De asemenea, TimWalks vine și cu o identitate vizuală proprie. Manualul aferent poate fi descărcat de AICI.
„Identitatea vizuală a proiectului a fost realizată în urma analizării situației și a nevoilor actuale ale orașului și are în vedere exemple de bună practică din domeniu, din orașe precum: Paris, Singapore, Rio de Janeiro sau New York. Manualul de identitate grafică a acestui proiect va sta la baza oricărui viitor proiect public de semnalizare a reperelor arhitecturale și istorice ale orașului”, precizează reprezentanții Centrului de Proiecte.
Proiectul TimWalks este parte a „Power Station”, componentă a Programului cultural național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023”. Prima etapă a proiectul, cea de concepere a traseelor tematice și de realizare a identității vizuale, a beneficiat de un buget total de 126.800 lei (TVA inclus). Etapa a doua a proiectului, cea de proiectare, autorizare, execuție și montare a elementelor de semnalizare ar trebui să înceapă în acest an, cu bani de la bugetul local, achiziția regăsindu-se în Planul Anual de Achiziții al Municipiului Timișoara.
Trimite articolul
XPoate era bine ca panourile sa fie inscripționate si cu cate un cod QR, …