Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană a anunțat concursuri de angajare pentru două posturi, în 25 februarie, unul de director de comunicare, PR și marketing, unul de director program și două de manager de teritoriu.
Posturile erau ocupate, dar oamenii au ales să plece, nu se știe din ce motive. TM2021 avea director de comunicare de un an, iar director de program a avut cam două luni. Postul de director de comunicare a fost scos la concurs din nou, dar de data aceasta la pachet cu „PR și marketing”, astfel că omul care ocupa funcția de un an a plecat, iar directorul de program a plecat după mai puțin de două luni de lucru cu asociația. Oficial, nimeni nu-și explică de ce.
Trimis la plimbare după câteva critici
Un timișorean care și-a trimis CV-urile pentru două posturi a avut o experiență tristă la unul dintre interviuri. Acestea erau anunțate în 5 și 6 martie pentru directorul de comunicare și managerii de teritoriu și în 9 și 10 martie pentru directorul de program.
„Interviul de director de comunicare, PR și marketing a avut loc vineri, 6 martie. Mi s-a spus că nu sunt destui înscriși, ca să se țină interviuri și joi. Mi-am prezentat experiența, dar, întrebat ce părere am despre ce au făcut până acum, nu am putut să mint. Am vorbit despre deficiențe și despre situația disperată în care par să se afle: cu poziții-cheie lipsă cu un an înainte de 2021 și fără un program anunțat pe 2020”, ne-a povestit acesta.
Omul ne-a mai mărturisit că le-a spus celor din comisia de la interviu că TM2021 nu este prea transparentă și că a rămas cu un gust amar, după ce a fost trimis la plimbare.
„Le-am spus că e greu de asumat un caiet de sarcini fără a cunoaște situația dinăuntru, fără a ști despre ce bugete este vorba și despre ce plănuiesc să facă. Când am fost întrebat ce aș face pentru primul eveniment al anului, am spus că nu cunosc echipa, bugetul și nici situația existentă. Mi-ar trebui mai multe date să fac o analiză, iar o analiză presupune că aș lucra deja cu ei. Nu poți să spui nimic concret fără să ai toate informațiile și fără un angajament și le-am zis asta. Am fost poftit afară de către domnul președinte, fiind invitat «următorul». Afară nu era nimeni oricum, pentru că programările s-au făcut pe ore. Am rămas cu un gust amar. Nu mă așteptam să le placă neapărat criticile, dar mai bine nu întrebi dacă nu vrei să știi”, ne-a mai spus timișoreanul.
El și-a trimis CV-ul și pentru postul de director de program, însă nu a fost informat de niciun interviu. Deși acesta ar fi trebuit să aibă loc în perioada 9-10 martie. A trimis un e-mail, dar n-a primit niciun răspuns, iar după un telefon la TM2021 timișoreanul a aflat că s-a prelungit termenul de prelungire a dosarelor pentru că… el a fost singurul înscris la concurs. Dar nimeni nu a anunțat oficial prelungirea termenului.
„Prima oară nimeni nu știa nimic. Apoi am primit alt număr de telefon și am aflat că s-a prelungit termenul de depunere a dosarelor și că am fost singurul înscris. Doar că nu au apucat să publice asta pe site și vor să mărească plaja de aplicant. Probabil de la 1 la 2, dacă nu pot numi direct”, mai povestește bărbatul.
De ce nu vin oamenii la TM2021?
Așa cum spuneam mai sus, pe lângă problema banilor, TM2021 se mai confruntă cu una: nu reușește să găsească oameni care să și rămână să lucreze pentru Timișoara Capitală Europeană a Culturii. Posturile scoase la concurs nu au lipici la timișoreni. Oficialii asociației spun că foarte puțini își depun dosarele, iar cei care o fac nici măcar nu sunt suficient de pregătiți.
„Nu mai căutăm director de comunicare. Din cei care s-au prezentat la concurs am angajat două persoane, la comunicare, într-adevăr, dar nu pe post de director. Pentru manager de teritoriu au fost depuse șapte CV-uri, dar nu am ajuns la faza de interviu a candidaților. Mai căutăm. Pentru postul de director de program au fost două persoane interesate, dar și aici am decis să mai căutăm”, spune Simona Neumann, directorul executiv TM 2021.
Pentru că reprezentanții asociației „au decis să mai caute”, termenele de depunere a dosarelor au fost prelungite până vineri, 13 martie, la ora 13. Numai că nu s-au străduit să și promoveze acest lucru cât mai repede, pentru ca oamenii să și știe că mai pot depune dosare.
Despre problemele de la TM2021 s-a scris în repetate rânduri. Asociația nici măcar n-a făcut public programul pe anul acesta, deși suntem deja în martie. Mai mult, în luna septembrie ar trebui să anunțe programul pe anul 2021. Fostul director artistic al TM2021 a dat din casă mai multe, acuzându-l de toate pe Horațiu Rada, actualul președinte al asociației. Detalii, AICI!
Proiectul de importanță națională n-are susținere prea mare nici de la Guvernul României, care i-a alocat doar 200.000 de lei. Ca și până acum, singura finanțare importantă vine de la Primăria Timișoara, care a prevăzut în bugetul pe 2020 suma de 21 de milioane de lei.
Articole pe aceeași temă:
Chris Torch, fostul director artistic al TM2021: „Sunteți foarte aproape de o catastrofă”
Trimite articolul
XAșa este, peste tot ! Toți neaveniții, s-au trezit patroni, directori, etc ! Cum să ai alte idei, în fața ,,înaltului” ?!? Aroganți, nepregătiți … Vai, mama lor …
Jalnic. Inchideti sandramaua asta de “capitala”. Si ruie mobu
Principalii vinovați sunt cei din Asociație. Doar din salariul marii șefe de acolo se puteau face evenimente culturale tot anul…. Comunitatea oamenilor de cultura din Timișoara au atras atenția de nenumărate ori…..
-
tu vorbesti doar pentru ai gura…
Problema este aici sunt prea multe soacre.
Cine ia postul asta, ori trebuie sa asculte “indicatiile pretioase” ale unuia de mai sus, din Primarie, ori sa plece.
Ca daca isi spune cineva propria parere, vad ca este trimis la plimbare.
Un concept, o strategie nu este acolo, nu ca n-ar avea cine sa o faca, ci fiindca cineva este inconstient si incapabil sa coordoneze asa ceva. Dupa parerea lu Robu,. ala de ar trebui sa se ocupe de TM 2021 ar trebui sa tina telefonul la teleconferintele lui. Ori sa fii lingau de meserie si sa fii si bun manager , nu exsta.
Asa ca asteptam ori un dezastru pentru TM2021, ori sa se schimbe ceva si cineva la primarie ca sa mai salvam ce mai putem .
Si bani de aia nu sunt, ca nu are cine sa-i ceara cu proiecte convingatoatre. Presupun ca banuii ce sunt si cei ce vor venii trebuie dati de catre cineva la vechea lientela si numai lor. Ori cu trotinete, cosuri de gunoi la suprapret, cu vaporase si sali de cinema scoase de la naftalina nu se face cultura.
Oamenii astia de arunca prosopul in ring, stiu ei de ce o fac. Intrebati-l pe Holender de ce s-a retras. Poate daca luati TM 2021 de sub tutela lu Robu poate mai faceti ceva! Altfel…… numica.
Pacat de Timisoara ca a ajuns ca o paparuda vopsita sa fie primar. Merita orasul ceva mai bun!
Nu vrea nimeni sa se incurce cu Robu si cu clica lui de lingai incompetenti. Timisoara are destui oameni care se pricep si au experienta in evenimente, fest-uri etc.
Deabia astept 2021 sa vad fiascoul care se va dezlantui. Aveam sansa sa punem Timisoara pe harta europeana. Puteam da un nou inteles acestui oras, puteam atrage si mai multi turisti. Timisoara 2021 era un pilej de reinventare a orasului.
Dar a fost doar un prilej de a se manifesta coruptia si prostia politicului. In acest caz imi doresc ca robulica sa ajunga primar, sa ii se sparga pe buna dreptate in cap acest fiasco. Dar el stie ca nu mai prinde alt mandat si atunci nu il intereseaza ca o sa ne facem de rusine in intreaga europa.
Chiar credeti ca asociatia aia din oameni “culti” si abonati prin diferite mijloace la bug statului au facut ceva? Ca au un program stabilit pt 2021?
Ma indoiesc si din nou imi vine sa borasc..
Problema nu e ca nu ar fi oameni capabili de acest post. Problema e ca nu se poate comunica cu Primarul. Munca in team, este deviza, si aici si peste tot in lume unde se vrea sa fie facut ceva. Robu nu poate coopera cu cineva. Asta e problema. Daca cineva are alta parere de cat Robu este imediat trimis la plimbare. Daca chiar ia postul, dupa 2 luni pleaca singur, Problema nu sunt managerii, ci lipsa de cooperare cu Primarul, lipsa unei atmosfere de lucru care sa promoveze lucrul in team. De aia merge si lucruul la Primarie alandala, ca consilierii lui nu sunt consilieri, care sa-i de a idei si sa-l ajute, ci Robu intelege prin consilieri, argatii lui. Ala de zice, Asa este dom primar, cum spuneti dumneavoastra, ala este bun, Ala de-i spune. Da, dar s-ar putea si altfel, si mai bine, ala este dusmanul lui! Asa ca poate veni si Supermanagerul lui Supermen si tot nu va fi angajat ca nu a zis “Sarut mana , dom primar!”
Au trait bine ani de zile..pe banii statului…. ar trebui sa dea socoteala…toata echipa in frunte cu madam, cu mister si cu torci
Bruma de bani trebuie folosita in exclusivitate pentru achizitionarea de materiale si teste antivirus. Cultura este necesara doar cand omul este sanatos.
Ce noroc chior cu epidemia asta…Acuma are pe cine sa dea vina super competenta administratie locala pentru tot rahatul asta numit capitala europeana. S-au mai umplut niste burti nesatule are marilor oameni de cultura locali si manageri de proiect
Pacat de banii astia aruncati ca se puteau duce undeva unde choar era nevoie de ei. A ajuns orasul asta de toata jena, plin de gropi, gunoaie si…mari proiecte…
Fraților, nu mai avem viata de noapte, nu mai exista nimic, suntem ca la sat de când e marele pletos la conducerea orașului! Unde sa le recomand turiștilor sa meargă după 12 noaptea, se opresc ma întreabă și ridic din umeri, ce sa mai vb de TM 2021 CA SUNTEM PRAF, UN SINGUR RESTAURANT NON STOP ȘI ALA DE PE VREMEA BUNICII!
Rada,ce cauta Rada Acolo? A infectat si poluat tot. Cei care nu fac c’è vrea iel,Mars. Eliberati YM2021 din acest virus.